lördag, oktober 27, 2012

Nybilsfärd till huset bakom lindarna


Idag gav vi oss ut på en långfärd med vår nya bil. Det var den mamma trodde vi hade hämtat för en månad sedan. Vi hämtade ut den i förra veckan och idag hade vi äntligen tillfälle att åka till mina föräldrar och visa den. Och ställa dit mitt fina skrivbord som vi känner inte riktigt får plats/passar i nya lägenheten. Så det fick återvända hem till gammelhuset för tillfället.

Mamma bjöd på kaffe och hembakat när vi kom fram och jag fotade hennes fina köksfönster. På tal om kärleksört; ni har väl inte missat hennes fina krans? Efter lite biltittande och prat fyllde vi våra magar med ugnslax innan vi begav oss hem igen innan det frös på på vägarna. En väldigt behaglig bilresa i denna mjuka, tysta, fina Ford Focus som vi är mycket nöjda med. Tack mor & far för en snabb men väldigt mysig visit!

3 kommentarer:

  1. Tack själva för överraskningen, det är alltid kul med oväntat besök! Och skönt att resan hem gick bra. Ha nu en mysig lördagskväll, här vankas det strax hemmagjord smörgåstårta.
    Kramis från mammis

    SvaraRadera
  2. Grattis till nya bilen! Den är fin! Alltid kul med ny bil... :)

    Jag ser fram emot att få se mer av er nya lägenhet sen när ni flyttat... förstår att du längtar och väntar :)
    Kram Marie

    SvaraRadera
  3. Snygg bil! Visst är det härligt med nytt! Våran "nya" har några år på nacken /däcken?/ nu. Men bäst är "min gamla skrutt" som bara går o går o är en perfekt hund-bil.
    Mysigt att hälsa på mor o far och umgås lite.
    kram elsamarianne

    SvaraRadera

Kul om du lämnar ett litet avtryck om du läser ::fina:: drömmar!
Om du har några frågor besvarar jag dem här bland kommentarerna.