torsdag, november 15, 2012

Barnsligt


Jag är nog lite barnslig men när jag får ett mail och någon stavar mitt namn fel stavar jag deras namn fel med flit i mitt svar. Som igår, när en Elisabeth skrev "Hej Josefin!" - hur svårt ska det vara att stava rätt när mitt namn står skrivet i mailadressen? Jag heter Josefine. Det är därför jag skriver Josefine sist i mina mail till andra. Inte Josefin. Så när jag skulle maila mitt svar skrev jag "Hej Elisabet" till Elisabeth. Sen kunde jag inte låta bli att fnissa lite åt mig själv.

Pebbles har förstås ingenting med det här att göra, även fast hon ibland får sitt namn uttalat precis som det stavas. Men det har hon överseende med. Jag hade bara ingen bra bild till detta inlägg och Pebbles lilla söta ansikte kan man väl inte se för många gånger?

4 kommentarer:

  1. Ha ha du är för rolig! Hämnden är ljuv, eller hur?
    då borde det inte vara ::fina:: utan ::fine::... eller hur? Josefine eller var det Josefina? Hur var det nu det stavades ;-)
    kram elsamarianne (som knappt har smycken på sig, däremot äger...)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi knasigt va?! Visst är det lite tokigt då med fina som smeknamn men det är som sagt yngste storebrors fel ;-) Han kunde inte säga Josefine när jag var liten så det blev fina. Intressant hur det kan bli. Ja det var många fina smycken du har och de är ju vackra även där de hänger! Kram!

      Radera
  2. Det är nog mitt fel att det blev ett e på slutet. Ett e som tappas bort när man uttalar det. Men jag tyckte att namnet såg så mycket vackrare ut med ett e på slutet. Jag kunde ju också ha klämt till med ph istället för f;et. Och Fina får du skylla på lille storebror:)
    Kramis från mammis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag bara nickar instämmande. Det är så mycket finare med e på slutet. Josefin är så korthugget, hårdare, som om bokstäverna tog slut. Hihi och fina gillar jag ju nu - annat var det som tonåring hihi! Kramis!

      Radera

Kul om du lämnar ett litet avtryck om du läser ::fina:: drömmar!
Om du har några frågor besvarar jag dem här bland kommentarerna.