fredag, november 23, 2012

En vecka


Idag om en vecka är vi mitt i flytten. Så nära har det aldrig varit förut ;-). Igår var vi förbi huset en sväng och det börjar bli mer verkligt nu. Det börjar se beboeligt ut. Parkeringen tar form och träd har planterats. Det känns så nära men ändå så långt borta. Så länge som vi har väntat går det inte riktigt in i huvudet att det är en vecka kvar. En vecka kvar med öronproppssovande. För i det nya huset ska jag vänja mig vid de nya ljuden från början. Och hoppas att de är färre. Och tystare.

4 kommentarer:

  1. Men vänta, det är ju så nära att det är sista helgen i gamla lägenheten, det är väl nära???
    Nu hinner ni inte ens fundera förrän det är dags att hämta nyckeln och springa runt och dansa i det nya tomma, som aldrig kommer att vara tomt mer. Nu får ni fylla det med era minnen....
    Kramis från mammis

    SvaraRadera
  2. Ja, sista helgen! Precis vad jag sa till M på väg in till stan imorse. Sista helgen, kan du fatta?! Åh mamma, så fint du skriver så jag får tårar i ögonen. Så sant så sant. Åh vad vi ska fylla med nya minnen! Stor kram!

    SvaraRadera
  3. Å vad roligt att det är så nära nu! Ja du ska se/höra att det är tyst! Visserligen hör jag hur det blåser idag, och lägenheten ovanför är fortfarande tom (ja det är många tomma fortfarande, men fylls eftersom...) men ljuden utanför är märkligt dämpade. Sitter inne på kontoret/tredje rummet och här är lite mer ljud utifrån, för rummet har tre ytterväggar, och liksom hänger ut över berget... som stupar ner utanför...
    Ska bli så himla spännande att se hur det blir...
    Jag? jag ääääälskar min lägenhet!
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  4. Så spännande! Du får ha en fin helg.

    Kram

    SvaraRadera

Kul om du lämnar ett litet avtryck om du läser ::fina:: drömmar!
Om du har några frågor besvarar jag dem här bland kommentarerna.