lördag, november 17, 2012

Färgkick


När jag hängde av mig min jacka inför ett möte för ett tag sedan reagerade jag på att alla jackor som hängde där var svarta. Min var röd. Och jag behövde knappast leta för att hitta rätt jacka efter mötet. Ganska praktiskt.

Så här års är det väldigt mycket grått och svart. Varför? Varför måste vi klä oss så att vi smälter in i naturen? Varför inte göra precis tvärtom och motverka det grå i naturen genom att klä sig färgglatt? Och inreda färgglatt. Inte bara rött till jul. Själv har jag lila knästrumpor och petrolfärgad kofta på mig när jag skriver det här. Och gula skosnören. Det piggar upp vill jag lova.
Foto: Spira

8 kommentarer:

  1. Känner mig skyldig, har ju också svart jacka, men om sanningen ska fram så funderar jag på en cerise nästa gång. Härlig bild!
    Kramis från mammis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag är ju halvt skyldig själv också eftersom vinterjackan är svart (har dock inte börjat använda den så mkt än). Men det är ju mest bara för att de flesta jackor bara görs i svart eller vitt - och en vit blir ju skitig på nolltid! Så lite har vi ju till vårt försvar när vi köper svart ;-) kramis!

      Radera
  2. Håller med dig visst är det härligt med färg mitt i allt grått. Brukar känna efter på morgonen, vilken färg jag är sugen på...

    Härlig bild

    /Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, vad kul att du hittade till mig! :-) Ja precis, man känner av på morgonen. Oftast tar jag fram mina kläder kvällen innan men är humöret inte detsamma morgonen därpå blir det byte!

      Radera
  3. Ha ha, inte jag! Jag har köpt en röd och en vit. Den röda visade sig bli för stor... undrar varför? och fungerar nu som "fryser-o-går-ut-med-hunden-jacka" medans den nya vita, ja den visade jag nyss, är min snyggaste nånsin tror jag. Varm.... hmmm mja, jag har haft varmare. Men den är attans snygg... får ta tröja under. Annars har jag svårt att få till det där med färger, har döljt mig i svart... större storlekar har ofta bara funnits i tråkiga färger. Nu så... ja nu blir det andra bullar.
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi ja, jag tänkte på dig och att du ju köpt en vit jacka. Kul när man känner sig fin du! Min svarta (!) Didrikssonjacka jag köpte för några vintrar sedan är suverän; både den varmaste vinterjackan jag haft och ändå den smäckraste och snyggaste. Det är kul när man träffar rätt!

      Radera
  4. Helt rätt! Färg blir man glad av! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej på dej ;-) Ja visst blir man! Kramis!

      Radera

Kul om du lämnar ett litet avtryck om du läser ::fina:: drömmar!
Om du har några frågor besvarar jag dem här bland kommentarerna.