tisdag, november 06, 2012

På tal om ränder


Ibland kommer den där lusten över en. Lusten att skapa något. Oftast händer det när det inte alls är möjligt; när man just kommit till jobbet en måndagsmorgon eller när skrivbordet är borta och symaskinen egentligen ska flyttpackas.

Så vad gör man då när man absolut måste sy om den där slarvigt sydda köksgardinen till ett kuddfodral att ha i den nya soffan i den nya lägenheten? Jo, man riggar upp symaskinen på köksbänken och syr ihop skiten stående. Alla sätt är bra utom de dåliga, som maken brukar säga.

5 kommentarer:

  1. Och snygg blev den också, kudden...
    Köpte en bit tyg på Ikea idag. Tänkte fålla och ha som duk. Fållar för hand, orkar inte ta fram maskinen. Kanske. Vi får se imorgon...konstigare saker har hänt, hihi.
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :-) Ja den blev inte så dum. Kände ju att den nåste vara klar till inflyttningsdagen. Ojoj vad mycket kuddar jag kan fylla nya soffan med hehhe. Ska bli kul att höra om du hittar på något idag, om detr blir en duk :-) Kram!

      Radera
  2. Kan inte vara lätt med den arbetsställningen. Du glömde väl inte nåla?!!
    Jag har också sytt på min godjul-kudde, broderat klart och sytt ihop tre sidor. Den fjärde blir för hand när jag stoppat i innerkudden. Det gäller att passa på när andan faller på.
    Kramis från mammis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, jag nålade ordentligt! Inget mer slarvsyende här ;-) Ska bli jättekul att se dina god jul-kuddar, tror det var vårt pysselprat igår som fick mig att sy kuddfodralet till sist. Lite stolt att "örngottstänket" sitter i, lätt att bli förvirrad! Kramis!

      Radera
  3. Bra jobbat och ränderna går aldrig ur *ler*.

    Kram

    SvaraRadera

Kul om du lämnar ett litet avtryck om du läser ::fina:: drömmar!
Om du har några frågor besvarar jag dem här bland kommentarerna.