fredag, november 16, 2012

Slutspurt


Idag är det 14 dagar kvar. Till avstamp från 60-talet. Mot 2012. Två veckor kvar till flytt till vår nya, fina lägenhet. Och jag kan lova att det tar upp våra tankar rätt bra nu. Vi längtar. Ser fram emot. Något nytt, något annat. Så idag på lunchen åkte vi och hämtade fler flyttkartonger. Och fick ett smart tips som inte kom en dag försent; att det brukar gå åt ungefär en kartong per kvadratmeter boyta. Kanske inte riktigt i vårt fall eftersom vi rensat i röran (ja, jag gillar ju feng shui) rätt mycket sedan tidigare. Men ändå ett himla bra tips. Så nu är vi laddade för slutspurt - det är ju på helgerna man orkar packa!
Illustration i repris

7 kommentarer:

  1. Alltid spännande att vara på väg till något nytt. Nu var det ett tag sedan vi flyttade men jag kan tänka mig att en rensning innan, som ni har gjort, är nog inte fel. :)

    Önskar dig en trevlig helg!
    Kram Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Linda, vad kul att du hittade till min blogg! Ja det är jätteskönt, vi har gått igenom mycket där vi bor nu och känner det skönt att börja om på nytt. Gå vidare. Och rensa, visst, det är halva nöjet ;-)

      Radera
  2. Släng inte katta bara! I hastigheten!
    Puss&kram! Mammis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahha knasmamma! Nää då den lilla godingen håller vi hårt i. Fast hon får sova borta några nätter under flytten, tror jag allt. Kramis!

      Radera
  3. I så fall så har vi bott i ett palats, hahaha! Så många kartonger som vi lyckats få ihop, och ändå tog vi inte allt på långa vägar...
    Tänk, så fort det går. Nu är ni snart där...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahha ja visst låter det jättemycket! Som tur är hade vi redan mycket packat nere i förrådet. Så i själva lägenheten är vi kanske uppe i 20 kartonger packade. Blir några till men nog inte 25.. ska bli spännande att se vad vi slutar på! Kram!

      Radera
  4. Oh, smart tips! Det ska jag tänka på. :)

    SvaraRadera

Kul om du lämnar ett litet avtryck om du läser ::fina:: drömmar!
Om du har några frågor besvarar jag dem här bland kommentarerna.