tisdag, december 18, 2012

En liten skit


Ni såg ju min lilla igelkottskudde som nu fått plats i vår nya goa soffa. En annan som verkligen gillar att vi numera har en tygsoffa är Pebbles. Hon har nog redan sovit fler gånger i den här soffan än hon gjort i de andra vi haft.

Idag var det dock spring i benen på den lilla katten. Nyfikenheten tog visst överhanden när jag kom hem från jobbet och hon stack utanför ytterdörren! Först pinnade hon på för fullt några meter och jag - som slängde ifrån mig nycklar och grejer på golvet - for efter. Men så vips blev hon visst medveten om att det var läskigt och okänt ute i hallen och vände tvärt - och sprang in till oss igen! Hihi. Så jag hoppas denna händelse avskräckte henne från att göra om det. För tanken på en liten katt i en stor hall med hiss och trapphus är - läskig. Då är soffan en mycket bättre plats.

6 kommentarer:

  1. Ja då accepterar du med all säkerhet att hon vill vara i den nya fina soffan. Vi har ingen hund i sängen nu för tiden. Hon ligger i soffan i gröna rummet varje natt, helst på den mysiga kudden med bolstervar. Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja i soffan får hon vara. Jag har faktiskt tyckt att hon legat för sällan i lädersoffan vi hade. Men det var ju inte lika mysigt, förstås. Så en soffkatt är ett efterlängtat inslag i hemmet, hihi. Kramis!

      Radera
  2. Ja det där har dom dille på när man flyttar till ett nytt ställe. När min katt var hos dottern ett tag, så drog han med sig hennes två tjejkatter ut på promenad på loftgången och hälsade på hos grannarna...De hade rymt genom en pyttespringa i ett fönster, och när dottern kom hem låg de alla tre i en hög utanför ytterdörren. Glada att bli insläppta... Ja de små liven. Så fin hon är, där hon umgås lite med sin igelkottskompis
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi vilken mysig historia! Kan riktigt se den där katthögen framför mig! Tur att de ville komma hem igen. Idag har Pebbles haft besök av hantverkare - något som jag förstås var lite bekymrad över - men det verkar ha gått bra. Dock hade de stängt igen dörren till klädkammaren där hennes kattlåda är - dörrstopp till trots! Tur att hon inte blev nödig förrän M kom hem...

      Radera
  3. Igelkottar är bland det sötaste som finns med sina små pigga ögon, runda öron och pyttelilla nos. De gör sig mycket bra som kudd-motiv också. Snyggt! :)

    Ann-Louise

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är de! Jag blev helt såld på den där kudden så fort jag såg den. Jag bara måste ha den!

      Radera

Kul om du lämnar ett litet avtryck om du läser ::fina:: drömmar!
Om du har några frågor besvarar jag dem här bland kommentarerna.