söndag, december 02, 2012

Första ljuset i det här huset


Nu brinner det första adventsljuset i vår nya lägenhet. Efter tre dagars nästintill non-stop-grejande börjar här se ut mer som ett hem än ett lager. Jag tror vi har lyckats packa upp sådär femton kartonger nu. Diskmaskinen har fått visa vad den går för - liksom tvättmaskinen och torktumlaren. Vi känner oss väldigt vuxna att ha dessa faciliteter. Och vi fnissar lite för det känns som om vi bor på hotell. "Bor du också här?" är min dagliga fråga till M, ställd med ett fniss. Det är massor kvar att göra och imorgon kommer våra nya möbler! Men en sak är säker; det är bara roligt.

6 kommentarer:

  1. Jag säger bara lycka till i ert nya hem! Ser ut som om ni kommer att trivas! Det är ni väl unnade efter att ha bott i det gamla huset så länge.
    Gonattkram från mamis

    SvaraRadera
  2. Haha det där känner man igen!!! Hotell, ja visst är det som det? Vacker tapet!
    Hoppas ni har bra temperatur inne, och att allt funkar. Nu piper en liten herre och vill gå ut (igen) i mörker o kyla o lite snö... så det är bara att palta på sig...
    kämpa på, och jag ser fram emot fler foton,
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ahh det känns superlyxigt. Om det bara inte vore för värmen(kylan). De har gjort nåt knas för det är skitkallt inne! Vi hade bara 17.7 i vardagsrummet i morse. Så när jag lämnade nycklarna till gamla lägenheten i morse påpekade jag detta men de visste redan om det. Fler hade klagat och de hade visst varit nervösa för att något var fel före helgen. Så de måste göra justeringar. Ja, sa jag, jag vet en som bor i passivhus på en ö på västkusten och där blåser det ju friskt men de har alltid 20 grader inne :-) Så nu väntar vi på lite mer värme! Japp, mer bilder blir det definitivt sen när det börjar se vettigt ut. Kram!

      Radera
  3. Så skönt att allt gått bra.. har allt tänkt på dig i helgen! :)
    Mysigt att komma i ordning och att ha allt nytt och fint. Väldigt fin tapet där bakom... ser fram emot fler fina bilder.

    Ha en fin vecka och lycka till med uppackandet!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  4. Även om det är en hel del att göra så...är det ju roligt att få boa in sig i ett nytt hem!

    SvaraRadera

Kul om du lämnar ett litet avtryck om du läser ::fina:: drömmar!
Om du har några frågor besvarar jag dem här bland kommentarerna.