söndag, december 30, 2012

Ny byrå - nytt sovrum


Nu är den på plats; den nya och mindre byrån! Det är samma modell (Ikeas Malm) men med bara tre lådor istället för sex. Och så är den vit som ni ser. Vi köpte även till den vita glasskivan att ha uppepå så blev den lite lyxigare. Och sovrummet blev med ens mycket större och rymligare. Den gamla var som en stor mörk vägg när man kom in i rummet. Den passade inte alls här. Men nu är vi jättenöjda! Och jag är så fånig att jag kan sitta på sängen och bara titta på mina vackra saker som jag omsorgsfullt ställt på byrån. Som den lilla smyckesasken och fatet i porslin som min mamma målat. Blandat med lite loppissaker och fjolårets och årets parfymer från M. Vackra saker är faktiskt glädje.

3 kommentarer:

  1. Oj, jag som skrev om att måla i min blogg! Asken hade jag helt glömt bort! Men va fint det blev, säger som du att det behöver inte vara märkvärdiga dyra saker som man tycker om, väckarklockan känner jag igen och kommer ihåg från loppisen i G-by? inte sant?
    Kramis från mammis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ajemen visst är det den klockan! Som jag fick gratis tack vare att ni köpte Majolikalampan! Och glasskålen, den köpte jag när vi var i en antikaffär i V-vik, kommer du ihåg det? Älskar alla de där sakerna!

      Radera
  2. Det blev jättesnyggt! Är förtjust i de där Malm-byråarna. Stilrena och praktiska. De sväljer massor.
    Så söt Pebbles är i din nya header. Fint!
    kram elsamarianne

    SvaraRadera

Kul om du lämnar ett litet avtryck om du läser ::fina:: drömmar!
Om du har några frågor besvarar jag dem här bland kommentarerna.