söndag, december 09, 2012

Ur ett annat objektiv


Det är varken lätt att orka, hinna eller se att fota här hemma. Veckan som gick höll vi på i ett efter jobbet och jag råkade i total härdsmälta i onsdags kväll. Orkade inte med mig själv och knappast några flyttkartonger. M har gjort ett otroligt jobb och nu är alla kartonger tillbakalämnade. Och Pebbles hemma. Det var ju det som var målet; att få det hemtrevligt och lugnt så hon kunde komma hem. Inte för att det gått någon nöd på henne - hon har blivit ompysslad hos M:s föräldrar - men vi saknade vår lilla skatt!

Nu ser det i alla fall ut som ett hem men det är ju mörkt mest hela tiden så här års. Visst är det läskigt att tänka att man bara ser sitt hem i dagsljus på helgerna! Jag har säkert sagt det förut men jag tycker det är lite knasigt. Men här kommer i alla fall två bilder tagna i vardagsrum och kök. Tagna med "fel" objektiv eftersom jag inte vet var jag lagt det andra just nu. Men, ja; varsågoda!

4 kommentarer:

  1. Men titta, va mysigt! Golv och kök ser ut lite som vårat. Och jag älskar den öppna planlösningen (bara man undviker att steka bacon ;-)
    Det är så det känns när man landar efter en flytt. Man har väntat så länge på att få det klart så man inte orkar med sig själv till slut, ens.
    Här är inte klart ännu, jag har gömda ouppackade prylar som är omstuvade här o där. Igår rensade jag bort en massa gamla papper och gjorde i ordning nya pärmar med aktuella. Så ska det bli ordning i tvättstugan idag, har jag tänkt. Förstår att det är jobbigt när man är borta på dagarna- men som pensionär har man lite mer dagtid och det är skönt.
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ahh det är riktigt mysigt faktiskt. Och skithärligt att vi har så högt i tak - högre än i gamla lägenheten! Hihi nä steka bacon är nog ingen hit.. jag gillar ju egentligen inte öppen planlösning men den här är alldeles lagom. Och som vi ställde soffan blir det ändå som två rum. Kram!

      Radera
  2. Va kul att få kika in så här lite på "sne"! Mattan känner jag igen, annars ser det nytt ut. Det där med att hitta prylar efter en flytt är inte lätt alltid, kommer ihåg hur vi letade pepparkaksmått första julen här! Ha det bra i snöandet, här är det "bara" lite blåsigt än så länge, men mera vitvara väntas idag! Kramis från mammis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi ja jag var tvungen att fota på sne för att få in nåt i bild i det objektivet. Det är ju ett fast 50mm objektiv för närbilder egentligen så man får inte med så mycket haha. Pepparkaksmåtten vet jag precis var de är i alla fall :-) kram!

      Radera

Kul om du lämnar ett litet avtryck om du läser ::fina:: drömmar!
Om du har några frågor besvarar jag dem här bland kommentarerna.