lördag, december 15, 2012

Välkomna in


Ja, nu ser det väl så pass vettigt ut att det går att visa lite bilder här hemifrån. Nu börjar jag fatta att vi bor här. Att vi inte bara är på besök utan ska stanna här. Och så härligt det känns! Jag saknar inte vår gamla lägenhet för en sekund. Det bästa här är inte bara att det är modernare, fräschare, större och bekvämare. Det bästa är att här är tyst! Man hör inte en granne. Inte någon som pratar högt, som nyser, som kissar litervis i toaletten, som spelar bilspel på högsta volym. Det enda man hör ibland är när någon stänger sin ytterdörr. Då hörs ett dovt klonk. Det är allt. Så underbart att man kan börja gråta av glädje.

Så här ser det ut när ni kommer innanför dörren. Köket skymtar längst bort till vänster, vardagsrummet till höger. Sovrummet ligger direkt till höger från hallen sett. Det får ni se imorgon.

6 kommentarer:

  1. Tack för att jag fick komma på besök så sent på lördagskvällen! Förstår att jag får vänta med sovrummet tills i morron. Jordgloben blev jättefin där i hallen. Jag har ju glömt hur planlösningen var. Vart går dörren till vänster? Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är inte så lätt att komma ihåg allt! Första dörren till vänster (den som bara syns lite i bild i ena hörnet) går till klädkammaren. Andra dörren (efter buffén) går till badrummet. Kramis!

      Radera
  2. Å va fint! Visst är det härligt med en öppen hall. Och ja, visst är det underbart, så man kan gråta, att det är tyst. Visserligen hade vi tyst på gården, ibland, men det här är en annan slags tystnad. Och att flytta in i pin-färskt boende är nåt alldeles, alldeles speciellt. Som ett hotell, och sen så fattar man att man ska stanna. Men jag är fortfarande, efter mer än två månader, så där fnittrig när jag tänker på att vi verkligen bor här nu...
    Ha en fin tredje, så ses vi imorgon
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är verkligen så. Vår förra hall var mörk och trång - sånt lyft vi fått oss på alla sätt och vis. Hotellkänslan är närvarande. Hihi det är ju tom roligt att städa och tvätta här. Att bara lyfta rumpan från soffan för att gå ett par meter till tvättmaskinen är lyx. Inga mer trappor.. härligt att du är fnittrigt lycklig fortfarande - det är en härlig känsla! Kram!

      Radera
  3. Åh en alldeles nybyggd lägenhet och en tyst en. Så underbart! Jag vet hur det är att bo i lägenheter där man hör allt från grannarna. Det var fruktansvärt jobbigt! En stor lättnad när vi flyttade till hus. Vilken fin jordglob ni har! Skulle gärna vilja ha en jag också.

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ahh det är verkligen ordet för det hela: underbart! Jag är så lycklig! Ja jordgloben älskar jag, fick den när farfar gått bort och farmor skulle flytta från huset. Nu har vi bytt den gamla textilsladden så nu kan den säkert vara tänd - lyser jättemysigt! Kram, Josefine

      Radera

Kul om du lämnar ett litet avtryck om du läser ::fina:: drömmar!
Om du har några frågor besvarar jag dem här bland kommentarerna.