måndag, december 17, 2012

Vardagsrummet

 
Ni har ju sett lite innan. Men genom fel objektiv. Så här kommer lite vidare bilder. Vi har köpt en stor fin lampa som ska upp över köksbordet så småningom och sen finns det förstås lite tavlor och väggklockor. Men vi har ingen brådska utan tar det när vi känner att vi vet var vi vill ha det. Den stora adventsstjärnan har vi inte heller orkat prioritera. Men vi har en fin ljusslinga på balkongräcket! Jag  älskar våra stora fönster och takhöjden på 2.60 m. Och jag som varit så emot öppen planlösning förut, jag måste erkänna att jag gillar det - mycket!

10 kommentarer:

  1. Det ser väldigt ljust och fräscht ut, jag gillar era ekmöbler som bryter mot det ljusa. Jag förstår att du gillar takhöjden, det blir mera rymd då. Ha det så bra i vinterkvällen! Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aahh vi känner att vi fått fin balans. Och det gör en hel del när man själv valt tapeter! Ahh takhöjden blev vi positivt överraskade av - vi fick ju till och med köpa en förlängningsdel till Pebbles klösträd! Kramis!

      Radera
  2. Ja så fint och ljust och fräscht och trevligt det är! Och golven är som här... ekstavsparkett men vi har alla väggar vitputsade utom sovrummet som har den där vaniljgula färgen som jag inte vet om jag gillar...Det är bra att bo in sig lite innan man sätter upp på väggarna. Är så nöjd med den stora, dyra väggklockan. Ångrar inte att vi la ut så mycket pengar, även om jag tänkte "shit vad har jag gjort" när jag klickade hem den på nätet...
    Vilken stor härlig balkong ni har. Du får visa utsikten sen... Och visst är det härligt med öppen planlösning. Tror nog vi har samma takhöjd här. Mindre än på gården, men klart ok och det känns inte som taket ramlar ner i huvet på en i alla fall, hihi
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så sant. Det är verkligen så skönt med denna fräschhet. Vi valde målade väggar i köket istället för tapet, det kändes mer praktiskt om man stänker nåt. Ja, köket ja, det får det väl bli lite mer bilder på nästa gång det blir dagsljus. Insåg just att man inte ser så mycket av det på dessa bilder. Ja, balkongen är säkert tre gånger större än vår förra - och äntligen sydvästläge. Blir gott till sommaren.. kram!

      Radera
  3. Så fint det ser ut och jag ser att du har den lilla söta igelkotts kudden. Ha en bra vecka.

    Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aah kul att du noterade kudden! Hihi!

      Radera
  4. Åhhh vilka fönster!! Vilket ljus!!

    Ann-Louise

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, vad kul att du hittade till mig! Tack, vad glad jag blir :-) ändå var jag lite kinkig för det var gråmulet när jag skulle fota. Men jag älskar de stora fönstren.

      Radera
  5. Va fint di ser ut!
    Vill komma och hälsa på snart på en kopp kaffi!
    Kram /Johan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :-) Idag har det blivit ännu lite finare efter mer uppackning och lite mer piff. Visst måste ni komma å hälsa på snart, kanske får bli ett litet inflyttningsparty! Kramis, snart ses vi ju :-)

      Radera

Kul om du lämnar ett litet avtryck om du läser ::fina:: drömmar!
Om du har några frågor besvarar jag dem här bland kommentarerna.