torsdag, januari 24, 2013

Inomtankar


Jag är en riktig nörd. Eller vad man nu ska kalla en sån som kan gå runt och gotta sig i nuet. För det tycker jag faktiskt att jag är rätt bra på. Bättre än jag var förr. Kanske för att erfarenheter gör människan mer uppmärksam på livet.

Jag kan finna mig själv liggande på sängen och klappa Pebbles, höra M skramla med bakplåtar i köket, se ett stearinljus fladdra på sovrumsbyrån och känna hur glädjen och tacksamheten väller genom kroppen. Det börjar med ett välbehagligt nästan nervösaktigt pirr i magen och vandrar sedan upp till munnen som ler och ögonen som blir suddiga. Lycka är att vara här. Just nu.

Jag är så tacksam för allt. Och kanske mest för att vägen hit inte på något sätt varit spikrak, klockren eller enkel. Just därför är glädjen så stor. För att vi tagit oss hit, tillsammans. Idag är det två år sedan M friade till mig en helt vanlig måndagskväll. Så då firar vi det med att mysa och äta lite gott ikväll. En helt vanlig och alldeles underbar torsdagskväll.

7 kommentarer:

  1. Å snälla vän, nu blev jag alldeles tårögd. Att du delar med dig på ett sånt sätt att jag också känner... och jag känner så också... för vårat...
    Speciellt sedan vi flyttade hit ut till ön. Där varje blick ut genom ett fönster ger den där pirrande känslan som blir till ett leende...
    Grattis till er två-årsdag...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad gullig du är. Tack! Härligt att höra att det berörde. Stor kram till dig!

      Radera
  2. Så fint du skriver, känslan av att vara lycklig är enorm, den kan ingen ta ifrån oss! Att "bara" finnas. Att se att solen går upp som vanligt...
    Miljoner kramar och grattis på er dag!

    SvaraRadera
  3. Vilka fina tankar och ha en riktigt mysig kväll.

    Kramen

    SvaraRadera
  4. Åh vad underbart!
    sv: Nämen åh, du anar inte så glad jag blir. Tusen tack kära du!
    Ja, katter är helt fantastiskt fina & mysiga.
    Hoppas att du vill följa fotobloggen & fortsätta att kommentera!
    Kramar. ♥

    SvaraRadera

Kul om du lämnar ett litet avtryck om du läser ::fina:: drömmar!
Om du har några frågor besvarar jag dem här bland kommentarerna.