torsdag, januari 17, 2013

Lilla buspruttan


Ujujuj vilken vecka. Ingen är gladare än jag imorgon när jag går ut från jobbet. Suck och pust och allt på en gång. Det bästa är folk som försöker slinka undan sina arbetsuppgifter och lägga dem på mig; "jag kan inte det så bra, det kan väl du bara kopiera etc etc" Nehe du tack! Annars kan vi byta arbetsuppgifter med varann så får vi se vad du tycker då! Jaja, det är några veckors hysteri. Som den här tiden varje år. Tur man får hasa runt i mjukisbyxor när man kommer hem om kvällarna - och leka med den här lilla buspruttan som jag upplever har blivit ännu mer leksen sedan vi flyttade. Mer yta att busa på! Lite brusig, uppljusad iPhonebild från igår kväll men visst ser man buset i ögonen?!

8 kommentarer:

  1. Jag kommer ihåg tiden när jag jobbade att vissa dagar bestämde jag att jag skulle inte göra något när jag kom hem! Oj vilken lång mening det blev!
    Ibland måste man bara unna sig att få koppla av!
    Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo tack, det är så sant! Det är så mycket nu på jobbet - det är tur att det är för en begränsad period. Skulle det vara så här jämt skulle jag byta jobb för det suger mycket energi! Kramis!

      Radera
  2. Så känner jag det också för jämnan. MEN nu käkar jag extra mycket d-vitamin och helt plötsligt så är jag riktigt glad på dagarna numer :) Fast det finns en sak som det är lag på. Mjukisbyxorna ska alltid på när man kommer hem!

    Pebbles, gullesnuttan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aah D-vitamin is the shit om man säger så! Äter såna också och har faktiskt dubblat dosen nu. Utan dem vet jag inte hur man skulle orka. Yes, mjukisbyxor det är grejer det :-) kram!

      Radera
  3. Så busig och söt!

    Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst ger de så mycket glädje?! kram!

      Radera
  4. Men snuttan då. Oj vad jag saknar min katt nu, när jag ser den fina bilden!
    Tror du inte det är våren som är på gång, att hon känner det?
    Lilleman är "mer vild än tam" nu, och prövar verkligen mitt tålamod när vi är ute. Vi socialtränar, och det funkar bra och mindre bra, beroende på vad vi tränar. Tycker ändå att han är duktig. Är ju i en "ålder", han alltså, hihi, så jag vet att det är som det ska... Men goare hund har jag då aldrig haft... Men en katt är en katt... saknar...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det har du rätt i, det kan vara vårenn som spritter i benen! Hon har ju redan börjat fälla så hon förbereder sig nog! Man blri så glad av dem och en busstund blir det varje kväll - och morgon ibland också. Förstår att du saknar din kisse även om du har Lilleman. Det är kärlek på två olika sätt även om ingen är mindre än en annan. Kram!

      Radera

Kul om du lämnar ett litet avtryck om du läser ::fina:: drömmar!
Om du har några frågor besvarar jag dem här bland kommentarerna.