söndag, januari 20, 2013

Surdegssöndag


M är som ni kanske vet min alldeles egen bagare. Som bjuder på småkakor och världens godaste surdegsbröd. Idag - precis som förra söndagen - bjöd han på små söta frukostbullar. Jag älskar att äta långa helgfrukostar i vårt nya kök! Och eftersom vi hört att konditoriet rätt över gatan säljer surdegssemlor var vi ju tvungna att smaka varsin. Efter en fyrtio minuters söndagspromenad, förstås. Jag  (som egentligen aldrig äter semlor eftersom jag aldrig förstått tjusningen med dem) måste säga att det faktiskt var riktigt gott. Men visst finns det annat som är bra mycket godare.

3 kommentarer:

  1. De ser väldigt goda ut. Maken åt sin första igår, jag hoppade över då jag går på lite "diet" just nu.
    Lyxigt med egen bagare :)

    Ha det gott, kram Marie

    SvaraRadera
  2. Ingen semla här ännu. Förra året blev det en, tror jag... men ibland blir jag sugen. Mest på chokladsemlan som fanns på ett ställe i en liten stad i närheten av gården... och som är stängt nu... tur... typ.
    Mysigt med egen bagare hemma...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  3. Fina assietter! Surdegssemla har jag inte ens hört talas om, man lär så länge man lever. Mera mys idag förstår jag! Kramis

    SvaraRadera

Kul om du lämnar ett litet avtryck om du läser ::fina:: drömmar!
Om du har några frågor besvarar jag dem här bland kommentarerna.