tisdag, januari 29, 2013

Trist tisdag


Idag är jag uttråkad. Jag har massor att göra på jobbet men kanske lite mitt i stormens öga nu. Med andra ord är det lugnt för tillfället. Så nu har jag ätit och gått en liten promenad i snöblasket, och hinner med lite fönstershopping på nätet innan det är dags att hugga in på eftermiddagen. Och trillade över några äpplen som gjorde mig glad så här denna trista tisdag. Ett grönt litet äpple vore ju mysigt i soffan ihop med vårkuddarna. När nu de får komma fram. Igår, helst, känner jag.
Foto: Mimmi Staaf Möbelmakeri

3 kommentarer:

  1. Jättefina äpplen! Får mig att tänka på det röda äpplet som jag broderade på en tavla för många år sedan. Visst hade du det på din vägg ett tag vid balkongdörren? Visst är det tråkigt väder, inget väder alls egentligen och varken vinter eller vår! Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh ja DET äpplet! Men nä, det hamnade aldrig hos mig, det var en orange vovve har jag för mig det var. och en blå/grön. Men äpplet har nog du kvar?! Japp, det här vädret är triiiiiist! Kramis!

      Radera
  2. Här är en som är hjärtinnerligt trött på trist väder. Det regnar rakt åt fel håll nästan... och vi ska gå ut ännu en gång... önskar att Lilleman fixat det med en kattlåda istället,, men det gör gott när man väl kommer ut...
    Ett sånt fint grönt äpple skulle jag också kunna tänka mig. Vårligt, verkligen.
    Usch så lessamt det känns...vi får piggna på oss lite... Hopp o lek!
    kram elsamarianne

    SvaraRadera

Kul om du lämnar ett litet avtryck om du läser ::fina:: drömmar!
Om du har några frågor besvarar jag dem här bland kommentarerna.