lördag, februari 09, 2013

Att få sova gott


Sömn är den bästa medicinen. Mot det mesta faktiskt. Men kanske allra bäst mot trötthet. Fredag kväll och jag nickade till säkert tio-femton gånger i soffan, varenda gång väckte jag mig själv när huvudet trillade bakåt. Pebbles sov i mitt knä. Sedan var det ljuvligt att få krypa ner i sängen och få sova tills jag vaknade. Inte som i gamla lägenheten av att någon spelar musik. Inte av att någons mobiltelefon ringer och vibrerar mot golvet ovanför. Inte av att någon dammsuger. Inte av att grannen använder vinkelslip. Utan av mig själv.

2 kommentarer:

  1. Helt underbart! Men en sådan här snöig dag skulle jag inte ha något emot att bli väckt av fågelsång! Kramis från mammis

    SvaraRadera
  2. Visst är tystnaden så väldigt annorlunda i de här passivhusen... så vilsamt och man kan välja sina egna ljud... och så de sköna golven, förstås...
    nu snöar det igen... tänk att det ska... grrr.
    kram elsamarianne

    SvaraRadera

Kul om du lämnar ett litet avtryck om du läser ::fina:: drömmar!
Om du har några frågor besvarar jag dem här bland kommentarerna.