torsdag, februari 21, 2013

Mera grönt!


Det är lite julafton på jobbet idag. I alla fall kändes det så när jag kom i morse och min beställning av nya krukväxter anlände. Eftersom jag jobbar på kontor och huset är gammalt och ventilationen därefter valde jag växter som är goda luftrenare. Fredskalla är bäst i alla avseenden. Så det blev två sådana och sen två peperomia i dessa oerhört söta krukor. Den är vit även om min bild här i skrivbordslampans sken snarare gör den beigebrun. Visst kommer jag att jobba mycket bättre nu med lite grönt i fönstret!?

3 kommentarer:

  1. Oh, de där blommorna är ju så vackra och tåliga också ska du veta. De klarar sig nog länge i ditt fönster! Kramis från mammis

    SvaraRadera
  2. Söta växter. Och tänk så mycket du kommer att tänka nu framöver, när luften blir så ren och frisk...hihi.
    Det är grönt vi behöver nu, tror jag. Allt är så himla trist och kallt. Men idag fick vi fint kattbesök på en av altanerna, så Lilleman fick en liten noskontakt där i altandörrsspringan. Så söt ill-svart katt. Men den stackarn är en utsläppt innekatt, så han ville nog gärna komma in här till oss o sova i soffan... hoppas vi inte får problem med den bara. Den är kastrerad, men ändå... nåja, söt är den i alla fall, och vi är ju katt-älskare i denna familjen...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  3. Oja vad du kommer jobba bra! Grönt är skönt :)

    Kram

    SvaraRadera

Kul om du lämnar ett litet avtryck om du läser ::fina:: drömmar!
Om du har några frågor besvarar jag dem här bland kommentarerna.