tisdag, februari 26, 2013

Riktigt retro


Nu är man allt bra sugen på färg när allting varit antingen vitt eller svart ute i ett par månader. En färgkombination jag verkligen gillar är vitt, svart och ek tillsammans med gult. Så försöker jag få till det i vårt kök. Den lilla gula korgen tillförde ju något i den frågan. Så trillade jag över de här ytterst retro små burkarna. Alltså, den gula är ju charmig till tusen. Och den där kudden har jag sett någonstans förut men inte vetat var den kom ifrån. Ujujuj, säger jag bara!
Foto: Orla Kiely

7 kommentarer:

  1. Kudden är ju bara såå läcker och burken likaså.
    Passar perfekt nu i vår och till påsk!
    Kramis

    SvaraRadera
  2. Söt liten burk! Och kudden är väldigt fin.
    Jag är fortfarande inne på det där med lila och dammigt rosa. Hittade en löpare med grått o lila gås-öga mönster. Lycka! Passar till gås-öga-mattan...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  3. Härligt med allt detta som vi nu kallar retro. Har en massa undanstoppat i ett skåp som är från min mormor. Det hamnade där för jag hade inte hjärta att kasta det, men nu är det ju helmodernt igen och bara till att plocka fram. Ha det gott/Annelie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja gör det! Vintage-grejerna är ju de riktiga grejerna - originalen! De nytillverkade försöker ju bara se gamla ut.. Häftigt att du har sådant kvar. Jag har en gammal skål som fanns i vår sommarstuga och den håller jag hårt i. Annars har jag mest nytillverkat, det blir ju lätt så när man inte varit med på den tiden ;-)

      Radera
  4. Hej!
    Kom in hit för att du har lämnat en hälsning inne hos mig:)Vilken fin blogg du har - och du lyckas med det som jag inte kan: att skriva kort och ändå fånga läsaren:)

    Vilken söt liten Pebbles ni har och så skönt med en lugn katt!!! Vår Nisse är helt sjövild! Men han har en väldigt stark personlighet som vi gillar ♥

    Håller med dig om gult: Man blir glad och det ska få flytta in lite gula detaljer även här under våren! (som jag har börjat ana nu...)
    Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack, vad roligt att du tycker det. Det där med att försöka hålla mig kort nämligen något jag brukar få kämpa lite med. Vad roligt att du tycker om vår lilla katt, jo hon är lugn och fin men ibland blir hon superbusig och då är det kul att jaga runt varandra där hemma. Tittut är favoritleken hihi. Hoppas du får en fin dag i solen! Kram!

      Radera
  5. Ähh skriv långt om du vill. Jag skriver sällan kort. Jag kan omöjligt göra det. Antagligen är jag för surrig. Och det är Karin också och då blir det som det blir :)) Jag känner Karin, därför törs jag skriva så ;)

    O så galet snyggt!! Jag gillar retro väldigt mycket :)

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera

Kul om du lämnar ett litet avtryck om du läser ::fina:: drömmar!
Om du har några frågor besvarar jag dem här bland kommentarerna.