torsdag, februari 21, 2013

Värde: femtio kronor


Häromdagen fick jag en värdecheck om femtio kronor från Åhlensklubben. Min första, faktiskt. Så idag - en helt vanlig grå torsdag i februari - bestämde jag mig för att pinna dit på lunchen. Kanske skulle det bli ett örngott, ett tvålfat eller en packe servetter. Enda regeln var dock att hålla mig under femtio kronor. Har man fått en värdecheck ska man något för den - inte lura sig själv att handla. Som en liten utmaning, liksom. Tyckte jag och glottade runt på påskservetter och ramekiner. Så blev jag glad och fick vårkänslor när jag såg den lilla gula trådkorgen för ynka 38 kronor. Resterande tia (ja för jag lyckades endast pricka in 48 kronor) lade jag på en liten turkos presentpåse i papper. Man vet aldrig när den kan komma till användning!

6 kommentarer:

  1. Oj vilken söt korg, passar ju perfekt till påsk.
    Din värdecheck påminde mej om att jag faktiskt har en sådan liggande i min plånbok! Den har legat där sen före jul! Det blir nog servietter för min framöver. Kramis

    SvaraRadera
  2. Trevlig vårpryl, och praktisk. Gillar färgen. Mer sånt, eller hur?
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  3. Det var en rolig idé att gå på jakt för 50 kr! Sån fin lite korg också!kram

    SvaraRadera
  4. Det var en fin liten korg du fick med dig hem. Fantastiskt roligt det där med att titta ut en liten present med ett presentkort. Blir ofta någon som man kanske inte hade köpt annars men som man blir väldigt förtjust i. Trevlig helg/Annelie

    SvaraRadera
  5. Helt rätt tänkte. Finfin korg. Jag är nog dessvärre en sådan där som luras att köpa. fast jag brukar hålla mig till saker jag ändå behöver - typ dyr (hehe) ansiktskräm som helt plötsligt blir lite billigare :)

    SvaraRadera
  6. Den är liten och söt! Har kikat på stora trådkorgar men vet inte riktigt vad jag ska den till...Klurar vidare på det :)

    Kram!

    SvaraRadera

Kul om du lämnar ett litet avtryck om du läser ::fina:: drömmar!
Om du har några frågor besvarar jag dem här bland kommentarerna.