söndag, mars 03, 2013

Söndagsmys


Idag har solen skinit in i vår lägenhet med full kraft. Helt underbart! Jag fick dra ner persiennerna för att skydda möblerna - och det gjorde inte så mycket. Jag brukar nämligen avsky nerdragna persienner - jag tycker det är deprimerande. Men inte nu. Inte när solen skiner in genom halvöppna vita persienner och skapar solkatter på vårt ekgolv i vår nya, fina lägenhet. Inte nu när man saknat solen så och man inbillar sig att det faktiskt skulle kunna vara sommar där utanför. Inte alls deprimerande. Bara ljuvligt.Och ännu bättre blev det med det allra första fikat på vår balkong. Så varmt och alldeles, alldeles underbart.

2 kommentarer:

  1. Ja visst är det underbart att vi tagit oss förbi den värsta delen av vintern nu. Även om vinden har tjutit och blåst här hela dagen så har solen lyst. Jag fick också fälla persiennen.
    Och, vilka söta tofflor! Kramis från mammis

    SvaraRadera
  2. Det där såg ju hemskans mysigt ut, både i sängen och på balkongen. Det är lite för kyligt ännu att sitta ute på altanen, men det skulle bara behövas en fårfäll att sitta på, en tröja och en kopp kaffe, faktiskt.. för solen värmer rejält. Och det ser ut som om de där små disiga molnen är på väg bort....Och visst kan man behöva persiennerna ibland...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera

Kul om du lämnar ett litet avtryck om du läser ::fina:: drömmar!
Om du har några frågor besvarar jag dem här bland kommentarerna.