tisdag, april 02, 2013

Balkongpremiär


Igår satte den här lilla fröken tassarna ute på balkongen för första gången! Iklädd ny fin, blå sele och - i brist på koppel - ett spännband från Biltema. Fniss. Men hon hade lika gärna kunnat gå ut utan sele (vilket vi dock aldrig skulle låta henne) för hon var inte så katig. Hon höll sig bakom M:s stol men efter en stund gick hon fram till glaset och lade sig där för att kika ner på folk utanför.

Sen ville hon upp i M:s knä men var lite för rädd för att hoppa, vilket resulterade i att hon klängde sig upp, svingande som en apa och med klorna djupt ner i M:s lår. Men han höll god min och hjälpte henne upp - vad gör man inte för sin älskade lilla katt - och sedan satt hon tryggt i hans famn och kunde titta på flugor. Det blir nog bra det där - ska bara fixa ett riktigt koppel också! Men visst är hon skitsöt i sin nya sele?

För övrigt så var det underbart varmt på vår balkong - och jag fick till och med lite färg! Nu är det bara en liten balkonggrupp som saknas, men det är på g.

6 kommentarer:

  1. Det är så mysigt när de börjar få gå ut lite igen, mina blir alldeles vårsprättiga:)
    Jättefin sele!
    Ha en fin vårvecka, kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  2. De få gånger som Tiger har fått på sig en sele lägger han sig platt ner på marken och vägrar röra sig... ;-)

    Härligt när vårsolen börjar värma!

    Vårhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  3. Oj, så mycket jag missat här.
    Först stort grattis på din födelsedag i efterskott! Fina presenter :)
    Och grattis till att en av dina bilder publicerades i Härligt hemma, jättekul!

    Pebbles är ursöt i sin sele. Förstår att det är läskigt första gången men snart är hon modigare. :) Mina små ska snart få gå ut i trädgården, måste ev skaffa ny sele till Molly som har växt en hel del sen förra sommaren. De går bara ut i koppel, jag skulle inte våga släppa iväg dem själva, mina små sötnosar. :)

    Ha det gott, kram Marie

    SvaraRadera
  4. Hon är ju kanonsöt i sin sele, ser sådär underfundigt betänksam ut som om kan jag verkligen passa i det här??? Det blir nog jättebra! Kramis från mammis

    SvaraRadera
  5. Så söt med selen på.
    Läste ditt inlägg om Styleroom. Kul. Kollade dina bilder där också. Fint både i nya och den gamla lägenheten.
    Innan jag fastnade i bloggvärlden kollade jag mycket på Styleroom.Gillar inredning. Mest lantliga stilen.
    Den där rosa filuren Mark som du har på sängen brukar ju vara med i reklamen. Ludde blir alltid så arg när han ser Mark, skäller åt tv:n. Ja du hör, det är inte bara Pip han är misstänksam mot :)
    Kram ♥

    SvaraRadera
  6. Hon är så sööööt!
    Imorse hade vi finbesök på altanen. Grannens katt sov i min solstol, jag hade dynan kvar ute... Lilleman låg innanför och pep... sen gick dom ut, och han fick snosa lite på kattens goa päls. Den bara låg där o spann. Vilken himla söt o snäll katt. Jag tror jag stjäl den... ;-) det är bara att mata den, så...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera

Kul om du lämnar ett litet avtryck om du läser ::fina:: drömmar!
Om du har några frågor besvarar jag dem här bland kommentarerna.