torsdag, april 04, 2013

Dagens klipp


Igår när vi åkte till Coop för den sedvanliga veckohandlingen stannade vi återigen till vid utemöblerna. Det är ju det där med balkongen som rör sig i våra huvuden nu, projektmänniskor som vi är. Nu hade de fyllt på med mer möbler och vi provsatt varsin positionsstol. Så fick jag syn på en hopfällbar stol för 149 spänn. För en stol är det ju nära på gratis. Skön var den också. Mycket skönare än våra slitna fällstolar i trä.

Och alla dessa saker stod jag och sa när M provsatt och intill oss hade en man satt sig i en likadan stol och sa precis samma saker som jag. Jag kunde inte annat än att börja fnissa och säga att här var det eko, vilket fick mannen att rodnande skratta och nicka. Han och hans fru gick därifrån med två stolar på direkten.

Vi gick affären runt för att plocka till oss det på vår lista och avslutade med att återvända till början och plocka till oss två stolar vi också. Sen fanns det bara två kvar - skyltexen. När vi kom hem kollade jag vad samma stol säljs för i nätbutikerna. 295 kronor. Ett riktigt klipp vi gjorde, med andra ord! Nu saknar vi bara ett bord...

3 kommentarer:

  1. Vad nöjd man känner sig när man fyndat! Hoppas nu att ni hittar ett bra bord! Och att värmen kommer, (det måste den ju): Kramis

    SvaraRadera
  2. Grattis till ett bra klipp! Har du sett Ikeas svarta lilla brickbord? Det är som en svängd fot och en löstagbar bricka. Ett sånt tror jag skulle passa hos oss. Ska till Ikea imorgon och kika närmare...kanske finns stolar där för oss också?

    De som ni köpt passar verkligen in i den moderna stilen. Har kollat in en annan variant med bord på Coop, med låssasrottingstolar. Vi får se vad det blir... ju fler set vi ser, desto svårare att välja... vilka problem man har, hihi.
    kram

    SvaraRadera
  3. Vilka fina stolar och de passar perfekt in. Ni ser ut att ha en härlig utsikt. Du får ha en fin kväll.

    Kramen

    SvaraRadera

Kul om du lämnar ett litet avtryck om du läser ::fina:: drömmar!
Om du har några frågor besvarar jag dem här bland kommentarerna.