måndag, april 22, 2013

Det faller på plats


Det är verkligen som så, att det tar sin tid att hitta rätt plats för alla saker i ett nytt hem. Nu har en tredje tavla hittat sin plats. Fjärilstavlan i plåt fick vi i bröllopspresent av mina föräldrar och den har alltid varit i sovrummet eftersom den passar så bra i den färgskalan. Men den har länge stått på golvet eftersom den inte kunde stå på byrån där jag först ville ha den. Den gled bara på glasskivan och riskerade att skicka alla fina askar och parfymflaskor i golvet. Men igår kom jag på var den skulle vara - ovanför mitt nattduksbord! Fast eftersom jag inte kunde hänga upp den just då fick den istället stå på nattduksbordet - och vete katten om den inte får stå kvar där. Det känns rätt, faktiskt.

4 kommentarer:

  1. Absolut ska den stå kvar där! Då kan man lätt flytta runt och det blir inga märken på väggarna. Jag tycker fjärilstavlan är så fin, får nog ta en sväng i sommar till Violans, för det var där jag köpte den! KRAMIS så här i början på veckan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att du tycker det var en bra plats, jag kände det med! Och frägerna är ju helt i symbios med de andra färgerna, tom det blå i fjärilen går igen i överkastet :-)

      Radera
  2. Vilken jättefin tavla, den passar bra där den står!
    Ha det fint,kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  3. Man ska inte ha för bråttom att hänga upp tavlor, bättre bo in sig och känna efter så slipper man onödiga hål i väggen.
    Snygg tavla.Passar fint med lampfoten och sängbordet. Passar nog även på väggen ovanför också ( jag tänker att den kanske ramlar ner om man stöter i sängbordet när man städar :)
    Ha en fin söndag.
    Kram ♥

    SvaraRadera

Kul om du lämnar ett litet avtryck om du läser ::fina:: drömmar!
Om du har några frågor besvarar jag dem här bland kommentarerna.