söndag, april 21, 2013

En kväll på Wallmans


När jag var i Stockholm i veckan på konferens blev det som tidigare en helkväll på Wallmans salonger. Alltid lika kul och ösigt! Jag fick en plats i ytterkant på ett bord, med bra uppsikt över scenen. Intill mig gick en mittgång och jag tänkte någon gång där i början att det kan bli lite jobbigt att sitta sådär i ytterkant för man kan råka bli föremål för någonting i showen. Men jag skickade undan tanken lika snabbt - sådant händer ju inte mig.

Kvällen gick, vi åt yoghurtbakelse till förrätt, oxfilé till varmrätt och så körde killarna i ensemblen ett nummer där de dansade ut i mittgången intill mig där jag satt. En av den började kolla på mig när han sjöng, jaja, tänkte jag, det är inte så farligt. Men så plötsligt hade jag alla fyra på knä framför mig, mitt i rampljuset och de sträckte sina armar mot mig och sjöng något jag inte ens minns. Haha. Så där fick jag för att sådant inte händer mig. "Har du dansat med fyra killar samtidigt förut?" frågade en av dem och jag flinade och sa nej och fick en kram. Så var jag ur rampljuset igen. Puh!

Nästa dag kom en kvinna jag inte ens känner (fast vi var på samma konferens) fram till mig och frågade om det var mig de dansade för. Ja, sa jag, det var mig de dansade för :-)

2 kommentarer:

  1. Oh va härligt att få vara i blickpunkten! Förstår att de föll för min söta dotter! Puss & kram! Mammis

    SvaraRadera
  2. Haha kul!!! Kram och mysig valborg!

    SvaraRadera

Kul om du lämnar ett litet avtryck om du läser ::fina:: drömmar!
Om du har några frågor besvarar jag dem här bland kommentarerna.