söndag, maj 26, 2013

Fina mamma


Mamma. Eller gullemamma, som jag oftast kallar dig. Min fina mamma. Det är din dag idag. Just för att du är min - och mina bröders - mamma. Tänk att om inte du funnits så hade inte heller vi funnits.

Mammor är speciella. En mamma är alltid en mamma - det kan du aldrig ta ifrån henne. En av mina närmaste arbetskamrater sa till mig för ett tag sedan att hon inte längre är rädd för någonting. Ingenting kan längre skrämma henne. För hon har redan gått igenom det värsta som kan hända; hon har redan förlorat sin mamma. Så klarade hon det, klarar hon allt. Jag tyckte det var så fint sagt. Och samtidigt så sorgligt. För att hon inte har sin mamma kvar.

Men jag har min fina mamma och för varje dag som går blir jag påmind om dig. För jag märker att jag blir mer och mer lik dig. Av dig har jag fått mitt pysselsinne; min kreativitet att sy små djur och rita små teckningar. Av dig fick jag som åttaåring en kamera som gjort att jag än idag älskar att fotografera. Av dig verkar jag till och med ha ärvt lite gröna fingrar - hortensian på bilden lever ju fortfarande tack vare mig! Tack, fina mamma, för alla gåvor! Jag sänder dig min varmaste kram på mors dag så ses vi snart!

6 kommentarer:

  1. Tack tack från mitt innersta av mitt hjärta för alla de fina orden! Och jag känner igen den fina lilla duvan som jag hjälpte min mamma att köpa till dej, för att du skulle ha ett minne ifrån henne. Hoppas att du mår bättre idag och att vi ses riktigt snart! Miljoner kramisr, det är Du värd, min fina dotter!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kramis å tack för pratstunden, hoppas du inte fick alltför mycket skoskav i öronen ;-) Kram!

      Radera
  2. Å vad ni är mysiga, ni två! Är glad att få lära känna er...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad gullig du är! Detsamma, säger jag! Kram!

      Radera
  3. Jag njuter av dina vackra ord till din mamma! Din mamma blev säkert väldigt stolt att läsa det här och lycklig!
    Min dotter brukar säga detsamma, att hon mer och mer märker att vi är lika i mycket.

    Ha det gott du FINA!

    Kramar
    Cia

    SvaraRadera
  4. Vad fint du skriver om din mamma.
    Vi bjöd min mamma på mat här hos oss i går, det uppskattade hon mycket.
    Jag har haft lite bloggtorka men ska försöka få liv i bloggen igen.
    Kram ♥

    SvaraRadera

Kul om du lämnar ett litet avtryck om du läser ::fina:: drömmar!
Om du har några frågor besvarar jag dem här bland kommentarerna.