söndag, juni 02, 2013

Balkongblomster


Sommaren börjar ju komma igång och då också vårt pyssel på balkongen. Markisväven väntar fortfarande i garderoben men snart ska jag ta tag i den. Men igår kläckte jag till M att vi skulle ju ha lite blommor på balkongen. Ja, fyllde han i, pelargoner. I lerkrukor, fortsatte jag. Röda pelargoner, kontrade M, som de har i Italien. Som ni hör var det inte mycket snack om saken så idag drog vi till Blomsterlandet och köpte fyra pelargoner, två lavendel, några krukor och lite jord. Sedan hjälptes vi åt att plantera. Så nu är vi ett steg närmare riktigt balkongmys!

6 kommentarer:

  1. Jättefint med blommorna i lerkrukor där på balkongen.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  2. Ja röda pelargoner är ju min favorit! Nu fattas bara tomatplantan! Jättefint! Kramis

    SvaraRadera
  3. Pelargoner är så somrigt och fint! Här satte jag ut pelargoner förra veckan. Det blev en röd kärlekspelargon på bänken på förstukvisten. De flesta andra pelargonerna har en laxrosa färg. Den färgen passar bäst till vårt röda hus. :-)

    Försommarhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  4. Så fint! Nu gäller det bara att hålla dom vid liv. Men ni kanske är ena hejare på det...?
    Fint är det i alla fall....
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  5. Det ser jättefint ut och mysigt med lerkrukor.

    Kramen

    SvaraRadera
  6. Härligt! Även här blir det röda pellisar på altanen i år.
    Kram!

    SvaraRadera

Kul om du lämnar ett litet avtryck om du läser ::fina:: drömmar!
Om du har några frågor besvarar jag dem här bland kommentarerna.