fredag, juni 07, 2013

Nationaldagen i bilder


Sveriges nationaldag firade vi hos mina föräldrar i Huset bakom lindarna där solen sken från en klarblå himmel och det bara fläktade litegrann. Och både mor och far bjöd på hembakat! Far firade nationaldagen med att baka danska kransekager - hans favorit. Impad som jag blev av plåten med kakorna frågade jag honom om ingredienserna, varpå han visade mig påsen med den färdiga smeten han fallit för i affären. Påse eller inte - kakorna var goda!

Mamma bjöd också hon på hembakade kakor och en underbart god Pavlovatårta med egna jordgubbar. Mums, sa vi och åt flera bitar var! Sedan satt vi i solen för länge och efter mat och kaffe med mera tårta åkte två skära personer hemåt igen - med en fin liten rosa Mårbackapelargon i lerkruka. Den är vi jätteglada över båda två. Tack för en underbar och mysig dag tillsammans! Vi avslutade dagen med mys på balkongen och idag njuter vi av ännu en solig men lite blåsigare dag. Tänk att det är sommar nu!

3 kommentarer:

  1. Ja, vilken dag vi fick! Synd bara att bonden skulle köra in skörden precis på denna dag! Men så var det förra året också enligt min dagbok. Det är bara att finna sig i det! Men... idag har saltbilen kört fram och tillbaka flera gånger så nu hoppas vi på dammfri väg, (kanske, man får inte hoppas för mycket). Det är en fin varm dag idag också, så man vill ju gärna vara utomhus. Men tvätten får hänga inne.... Kul att ni gillade Mårbackapelargonen! Kramis från mammis

    SvaraRadera
  2. Mmmm, ser både gott och mysigt ut! En riktig svensk sommardag när naturen är som vackrast!

    Försommarhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  3. Ja, men här fick jag det bekräftat!
    Vilket fint hus de har med den verandan, det var säkert mysig nationaldag tillsammans. Jag beundrar din pappas bakkonst och att inte slingra sig undan utan visa påsen!

    Kramar
    Cia

    SvaraRadera

Kul om du lämnar ett litet avtryck om du läser ::fina:: drömmar!
Om du har några frågor besvarar jag dem här bland kommentarerna.