söndag, juni 23, 2013

Små grytorna, små grytorna...


På midsommarafton var vi hos mina svärföräldrar. Vi åt gott och umgicks - ungefär som vi brukar när vi åker till dem. Fast just på midsommarafton brukar svärmor ställa till med en liten tävling eller två. Hon älskar tipspromenader och små kluriga tankenötter - precis som jag. Och så brukar hon utdela små priser till vinnarna. Första tävlingen var att kasta tre bollar i en hink - då vann M. Andra tävlingen var tipspromenaden - den vann jag. Våra priser var varsin minigryta och vi blev jätteglada. Och så himla passande att vi vann båda - så kom de till samma hushåll!

3 kommentarer:

  1. Så mysigt det låter, precis lagom midsommarfirande! Är det små grytor från Åhléns, månne? Kramis från mammis

    SvaraRadera
  2. Vilken tur ni har. Eller är det kanske skicklighet inblandad. Jag vinner sällan nåt... men så är jag dålig på att delta i tävlingar. Men igår så smsade jag svaren till Sommarkrysset... det var premiär för oss. Fattar inte vad som tog åt mig, hihi.
    Jahapp, då regnar det igen. Dags att puppa in sig i soffan, ta en kaffe och läsa en bok, kanske...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  3. Vilka söta små grytor! Grattis till vinsterna! Så bra ni kompletterar varandra när ni vinner i var sin tävling! :-)

    Midsommarhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera

Kul om du lämnar ett litet avtryck om du läser ::fina:: drömmar!
Om du har några frågor besvarar jag dem här bland kommentarerna.