tisdag, juni 25, 2013

Vackra gåvor


Svärmor och jag kom att tala om vackra kristallskålar. Hon har flera fina saker i sitt vitrinskåp, som flaskor, askar med lock och små fat. Så sa hon plötsligt att jag kunde få en ask och ett fat - de kommer från hennes mormor. När man får en sådan fråga är det svårt att svara. För det är klart att man vill men det är också svårt att ta emot en så vacker gåva. Man tänker sig att det är svårt att ge bort. En söt alldeles rund liten ask som nu rymmer födelsedagsörhängena från maken. Och ett smalt litet fat alldeles lagom till armband och halsband. Tack igen, A, jag ska vårda dem ömt!

4 kommentarer:

  1. Såna som jag precis packat ner för att hämta hem hit... visst är de underbara. Mitt set är flera flaskor, några burkar och två såna fat... tänkte först sälja dom, men har beslutat för att behålla... arvegods...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  2. Det blir ju ännu roligare när man inte har förväntat sig en present! Underbart vackra, jag tror inte att jag har sett något liknande fat. Kramis

    SvaraRadera
  3. Vilken snäll och go svärmor du har! Både fina vinster och dessa vackra ting.

    Och tack snälla för att du alltid skriver några ord hos mig, betyder massor.
    Ha en fin vecka!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Tror din svärmor gärna ger dig något hon håller kärt, hon har nog förstått att du vårdar dem ömt och uppskattar de fina presenterna. Det är fint det!

    Kramar
    Cia

    SvaraRadera

Kul om du lämnar ett litet avtryck om du läser ::fina:: drömmar!
Om du har några frågor besvarar jag dem här bland kommentarerna.