fredag, juli 26, 2013

Översvämning & Instagram

Det blev en lite skakig tur till jobbet så här sista dagen före semestern. Halvvägs till jobbet hamnade jag mitt i ett åskoväder med tillhörande skyfall. Vattnet strömmade över motorvägen, bilar körde av till höger och vänster och satte på varningsblinkers, ambulanser med blåljus syntes genom regnet. Jag höll ratten hårt med båda händerna, blicken stadigt framåt, en fast fot på gaspedalen. Jag körde hellre på i lagom takt så jag kunde komma fram till jobbet istället för att bli stående. Men så kom jag till en undergång, tänkte direkt att här skulle jag inte åkt. Där stod en Securitasbil och började backa. Jag började backa. Men så plötsligt försvann han runt kröken. Jag körde fram och kollade, han blev inte stående mitt i vattenmassorna. Men jag ville inte helt lita på honom utan gick själv ur för att kolla läget. Sen satsade jag järnet igenom. Där vill man inte bli fast och dränka motorn. Det gick vägen! Sedan var det ett par ställen till men som tur var hade jag inga bilar framför mig utan kunde köra fort igenom. Vatten for över vindrutan hela tiden. Det kändes som om jag var med i ett rally. Och priset var gratis biltvätt ;-)

På tal om någonting helt annat så har jag nu, lagom till semestern, äntligen skaffat Instagram. Det är tack vare min goa bloggvän Marie, som har bloggtorka men använder Instagram. Så då kan jag följa henne där istället. Och jag tror det passar mig bra också, för det är inte alla gånger jag har så mycket att skriva här på bloggen som idag, utan bloggar ofta bara om en bild. Så vill ni följa mig där också, skicka en förfrågan till mig här. Jag heter finajossefine.

4 kommentarer:

  1. Oh, skönt du kom fram, verkar vara helt kaos, du är den enda av "ungarna" som vi hört av! Här blev vi väckta av åskan vid halv sex, kom bara 2,1 mm regn. Kramis och skönt för dej att det är sista dagen inför semestern!

    SvaraRadera
  2. Vilken grej! Läskigt och farligt men du kirrade det.
    Då ska jag adda dig på insta... jag heter såklart elsamariannes
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja gör det! Jag har redan hittat dig, hihi :-)

      Radera
  3. Usch då, det låter inget vidare med översvämningar. Skönt att du kom fram som du skulle. Hoppas du får en skön semester! Vi brukar ofta ha sen semester, men nu har jag redan avverkat 2 av 4 veckor...

    Hoppas att du fortsätter på bloggen. Jag håller mig till bloggarna. Hinner inte med mer...

    Sommarhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera

Kul om du lämnar ett litet avtryck om du läser ::fina:: drömmar!
Om du har några frågor besvarar jag dem här bland kommentarerna.