torsdag, augusti 29, 2013

29 augusti 1997

Det var fredag och jag hade bruna manchesterbyxor. Det var inte riktigt sommar men ändå inte höst. Jag tror jag hade sandaler fast med strumpor i. Skollunchen var äcklig som vanligt så jag hade inte ätit något på hela dagen. Hade mensvärk och mådde illa när jag på kvällen var bjuden på fest. Och där var han, killen jag mött någon månad tidigare. Den söte. Han som var så gullig i telefon. Han var så söt att jag blev nervös och tillsammans med den tomma magen gjorde det att jag fick gå ut och kräkas i en buske. Då kom han och pussade mig i pannan. Sen pratade vi hela natten. Jag var sjutton, han skulle precis fylla tjugo. Det är sexton år sedan idag.

8 kommentarer:

  1. Det är något speciellt med den dagen, när känslorna kommer. De känslor, som förhoppningsvis ska hålla livet ut. Grattis på er båda, söta ni, hur ska ni fira? Äsch, det behöver du inte berätta! Kram från mammis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack gullemamma! Ja, det är så roligt att minnas tillbaka. Man tycker det är längesen men ändå fattar man inte att tiden går så fort. Nej jag vet inte om vi gör något särskilt, jag tror vi ska pussas :-) Kramis!

      Radera
  2. Grattis på er egen dag!

    Söt bild på Pebbles i skålen! ;-)

    Kram
    Elisabet

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar berättelse!
    Så kan det va när kärleken slår till............

    En fin dag till er,
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  4. Grattis till era 16 år, jag gissar att du har kvar honom ;)
    Det datumet var mitt yngsta barn en dag gammal och vi låg på BB.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  5. Grattis! Vilken fin berättelse.
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  6. Va gulligt! Förstår precis känslan <3

    SvaraRadera
  7. Fantastiskt vackert minne måste jag säga! Kram syster fina

    SvaraRadera

Kul om du lämnar ett litet avtryck om du läser ::fina:: drömmar!
Om du har några frågor besvarar jag dem här bland kommentarerna.