tisdag, augusti 13, 2013

Vacker bok

Den här fina boken hittade jag i en av alla bokaffärer i Rom. Jag älskar bokaffärerna där; speciellt de som ligger en trappa ner från trottoaren - i underjorden precis som metron - och där borden med böcker fortsätter runt hörn efter hörn. Sådana där bokaffärer som man aldrig ser här hemma längre.

I just en sån bokaffär köpte jag denna fina illustrationsbok över frukt och grönt. En vacker blädderbok att ha liggande framme eller så kan man - om man har hjärta till det - fint skära ut bladen och rama in dem. Det finns fler böcker i serien, med illustrationer över bl a djur, kända byggnader och träd och växter.

6 kommentarer:

  1. Den ser lika underbar ut som du beskrev den i telefon! Jag tänker på sagoboken om "Här dansar Herr Gurka!" när jag ser de fina bilderna. Vill också ha.... Kramis från mammis

    SvaraRadera
  2. Jättefin bok! Men jag skulle nog behålla den som den är och hellre köpa en till att "slakta".

    Sensommarhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  3. Vilken vacker bok! Det är synd att slakta den,,, varför inte scanna in och skriv ut, till tavla istället?
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  4. Nej, jag tänker inte skära sönder min bok, jag bara sa att man kan om man vill. Men det vill inte jag ;-)

    SvaraRadera
  5. Synd att förstöra den fina boken. Förstår du texten, för den är väl på italienska?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej jag förstår inte så mycket. Men man lär sig namnen på de arter som man inte visste. En dag kanske jag fördjupar mig dock - det är ju ett så vackert språk!

      Radera

Kul om du lämnar ett litet avtryck om du läser ::fina:: drömmar!
Om du har några frågor besvarar jag dem här bland kommentarerna.