lördag, oktober 12, 2013

Höstblommor

Idag skiner solen så där ljuvligt och luften är så där höstfrisk som jag bara älskar. Men det märks att solen står lägre - helt plötsligt skiner den in på vår soffa precis som den gjorde i våras. Det märks att vi går mot vinter.. Ändå finns det blommor kvar - som dessa ljuvliga jag just förevigat! Kärleksörten har vi fått av min mamma och den ska alldeles strax planteras ner i en lerkruka och den vackra kålen sprang jag på på Konsum igår. Måste ha! skrek det inom mig så jag köpte och gav till maken :-)

Hoppas du har en lika ljuvlig lördag som jag!

1 kommentar:

  1. Jovisst, här är också ännu en så där fantastiskt vacker dag, så vacker igen så t.o.m. jag som normalt avskyr hösten tycker om dagarna. Men det är så konstigt med löven, de faller så tidigt. Ett av våra päronträd är redan helt naket och det som de bästa päronen sitter på är på väg att avlövas innan vi fått ner päronen.Dina bröder tycker att vi har mer höst här! Så fina rötter du fått på kärleksörten, nu hoppas vi att den överlever vintern! Kramis från mammis

    SvaraRadera

Kul om du lämnar ett litet avtryck om du läser ::fina:: drömmar!
Om du har några frågor besvarar jag dem här bland kommentarerna.