söndag, december 01, 2013

Första söndagen i advent


Nu firar vi första söndagen i advent för andra gången i den här lägenheten. Men för första gången har vår gigantiska adventsstjärna blivit upphängd i vardagsrummet. Den är jättefin men varje år man hänger upp en pappstjärna undrar man varför man gör det. De är ju så svåra att få att hänga som man vill! Antingen så vecklar de inte ut sig ordentligt eller så vrider de sig bara och ska hänga snett. Och inte var det enklare att hantera en stjärna som är sådär en meter i diameter, precis. Jag ska erkänna att jag en gång slitit en sån där orange adventsstjärna i småbitar för att den inte gjorde som jag ville...

1 kommentar:

  1. Vilken tur att den här skötte sig och gjorde som du ville! Fantastiskt vacker och jag förstår att den måste se gigantisk ut där i ert fina balkongfönster!
    Kram från mammis

    SvaraRadera

Kul om du lämnar ett litet avtryck om du läser ::fina:: drömmar!
Om du har några frågor besvarar jag dem här bland kommentarerna.