måndag, december 02, 2013

Hyacinter & grisar



I fredags gick M och jag till blomsterbutiken för att köpa hyacinter. Vita, ska det vara. Något annat vill jag inte ha. En av dem hamnade på soffbordet. En annan på köksbordet och den tredje på sovrumsbyrån fast den glömde jag att ta kort på. Det blir genast adventsstämning med några hyacinter, tycker jag! I soffan sitter julgrisen Nougat, en av ett par julgrisar jag sydde härom året. Jag är väldigt nöjd med den designen och blir glad varje gång jag ser den lilla grisen!

8 kommentarer:

  1. Vad söt han är, den lilla Nougat, och han ser ut att trivas med igelkotten. Jättemysigt med hyacinter, men jag tål inte doften (huvudvärk). Och låssashyacinter kan kvitta...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja då är det inte kul om man inte tål doften.. jag mår inte dåligt av dem men jag föredrar verkligen de vita med svag doft framför de som luktar skarpt!

      Radera
  2. Ja Nougat är en riktig gullegris! Krukan på soffbordet gillar jag skarpt! Ljusstakarna är de du talade om, fin lite äldre modell, känner igen den. Nu lovar de snöoväder framåt slutet av veckan, så det blir nog en vit jul i år också! På både gott och ont!
    Kramis från mammis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tycker också jättemycket om den krukan, den kom M hem med en gång :-) Japp, ljusstakarna är de jag pratatde om, jag tror han fick dem när han döptes. Visst är de fina! Åh snö - ja kan inte låta bli att bli glad för LITE snö vill jag i alla fall ha! Kramis!

      Radera
  3. Grisen är verkligen söt :-).
    Hyacinter tycker jag inte om, för de doftar och jag tål dem inte. Annars är de fina och jag hade såna innan jag började reagera.

    SvaraRadera
  4. Ääälskar hyacinter! kram Mia

    SvaraRadera
  5. Hyacinter ger verkligen julkänsla!
    Har köpt rosa och blåa i år, för jag saknar doften av hyacint och jag tycker de vita doftar inget alls.
    Men vitt är finast.....hi...hi......

    Ha en fin kväll,
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  6. vilken söt liten gris, hyacinter ger en härlig julkänsla och vita pryder även mitt hem. Ha en fin kväll. Åse

    SvaraRadera

Kul om du lämnar ett litet avtryck om du läser ::fina:: drömmar!
Om du har några frågor besvarar jag dem här bland kommentarerna.