söndag, december 08, 2013

Så det kan bli


Igår åkte vi till en affär för att titta efter en ullkofta till mig. Och kom ut med de här skorna.

Men om vi säger så här; jag är inte helt utan värmande ulltröjor (det är bara det att jag föredrar en kofta som kan man knäppa upp och ta av sig lätt om man blir för varm framför en tröja som man måste dra över huvudet) men mina vinterkängor är som snowjoggings för barn och fastän de är varma och har bra grepp i halka är de liksom inte vackra eller kvinnliga så att de kan bäras ihop med en kjol eller klänning. Det tycker jag mina nya vinterskor kan. Så jag är nöjd!

5 kommentarer:

  1. De ser härligt värmande ut! Jag MÅSTE få tag i något varmt, snyggt ej halkigt snarast! Jag har ett par kängor som enligt mej själv är varma men fula, passar bra så här på landet när jag går i skogen med vovven, men i stan vill jag ha något snyggt! Bra val av dej! Kramis från mammis som är jättetrött i ryggen efter pepparkaksbaket som är avklarat!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra jobbat, mamma! Det blev säkert massor med goda pepparkakor! Vi har varit ute och sopat av 10 cm snö från bilen och nu ser det ut som om det övergått i regn :-(. Ja precis det dilemmat hade jag med mina andra vinterkängor; praktiska men skitfula! Inget kul att ha till jobbet, precis. Och där är man ju rätt ofta om man säger så. Du hittar något du också, hoppas jag! Kramis!

      Radera
  2. Bra skor är jätteviktigt, tycker jag. Jag tror jag har mer skor än något annat och det är mest rejäla skodon som man kan traska och gå i hur länge som helst och dom är inte glamorösa det allra minsta.
    Dina är jättefina! Söta!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. God Jul från mig och buskatterna.

    Kramen

    SvaraRadera
  4. I am very happy for you. My Mom used to wear really feminine looking shoes with high heals and then when she got old, she started having back problems.
    Looks are important but when it comes to well being I think average will do. Your new shoes are better than average. Enjoy.

    SvaraRadera

Kul om du lämnar ett litet avtryck om du läser ::fina:: drömmar!
Om du har några frågor besvarar jag dem här bland kommentarerna.