torsdag, januari 16, 2014

Huset: Eksjöhus Prio Två


Kanske är ni nyfikna på vad det är för hus vi ska bygga på den däringa tomten vi har? Då ska jag berätta det. Det är ett Eksjöhus som heter Prio Två. Ett enplanshus på 144 kvadratmeter och härlig, öppen planlösning och stora fönster i vardagsrummet. Så här ser våra ritningar ut. Fast vi har gjort några ändringar i planlösningen som inte är med på denna generella ritning, ser jag nu, men det ger er i alla fall en bild av huset i stora drag!

Ni som hamnar på min blogg för att läsa och se mer om huset, ni hittar alla inlägg om vårt hus här

10 kommentarer:

  1. Ska bli spännande att se hur huset växer upp, något som vi inte fick genomföra när vi var unga och tom hade bestämt tomt, hus och så blev det inget. Så härligt att ERA önskningar går i uppfyllelse.
    Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, söta mamma! Någon gång måste du berätta för mig varför det inget blev, har ju glömt att fråga. Jo det här är så att man får nypa sig i armen varje dag... kram!

      Radera
  2. Åh... ett nytt eget hus!! Grattis!! Vad roligt! Kan du sova om nätterna? :)

    Nu ska jag leta dig på instagram. Jag heter annloouisek där :)

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack1 :-) Jo jag sover som en gris, fast när jag är vaken är jag speedad jämt! ;-) Vad kul att du hittade mig på instagram, ska bli roligt att följa dig där! Kram!

      Radera
  3. Se där! Vilket bra hus! Gillar planlösningen. Speciellt att det finns ett sovrum med badrum i ena delen och de andra tillsammans i andra änden med allrum o toa. Separerat från resten av huset. Tänker på om ni får gäster, som kan känna sig lite för sig själva med toa o dusch. Sånt är guld värt. Och ett sovrum i bortre delen,... man behöver ju inte ha bäddat jämt då heller...hihi. Det här det blir bra det. Ska bli så spännande att följa. Var beredd att jag nog står o glor där på uppfarten sen när det är klart, haha
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du också gillar det! Du tänker precis som jag angående planlösningen. Det är som två hus i ett, nästan. Välkommen! ;-)

      Radera
  4. Oh, det är så roligt att titta på planritningar. Vid vardgarum/matsal går det upp i tak där? Jag ser prickade linjer. Det verkar bli ett väldigt bra hus!
    Agneta kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det roligt! Jag älskar hus! I vardagsrummet kan man, om man vill, bygga ett extra sovrum. Men jag ser också nu att det är fler prickade linjer i mitten. av huset, längs med. Jag tror det har med rumsgränser att göra för i hallen är det där klinkergränsen går. Så det är min gissning angående den linjen :-)

      Radera
  5. Vårt hus kommer också att bli vänt åt det där hållet, spegelvänt är det väl jämfört med originalritningen. Vad har ni gjort för förändringar i planlösningen? Så spännande att följas åt i bygget! :)
    /Jenny

    SvaraRadera
  6. Vilket stort hus ni ska bygga, med många rum :-). Skönt med ett plan och slippa trappor. Det ska bli spännande att följa husbygget.

    SvaraRadera

Kul om du lämnar ett litet avtryck om du läser ::fina:: drömmar!
Om du har några frågor besvarar jag dem här bland kommentarerna.