tisdag, februari 18, 2014

Tapettankar



Just nu handlar livet mest om belysningsplanering, kakel och klinkers och tapetval. Det är svårt att hålla sig till en sak i taget eftersom alla val får ekonomiska konsekvenser som påverkar andra val. Allting ska noga avvägas, prioriteras, budgeteras. Kakel och klinkers är dock snart klart - bara kvar ett möte med plattsättaren för att realisera våra idéer inför honom.

Tapeter blir det inte så många i vårt hus. Egentligen bara i sovrummen. Och i köket, fast där blir det så lite tapet att det knappt kommer märkas, skulle jag tro. De stora utrymmena ska målas. Ljust och fräscht. Och även där det blir tapeter lutar det åt enfärgat. Det blir lugnast så. Och minst risk att tröttna. Boråstapeters nya, väl ombloggade, kollektion Pigment har många fina nyanser och en fin yta. De här pressbilderna tycker jag är riktigt härliga!

Pressbilder: Boråstapeter

5 kommentarer:

  1. Spännande blir det att få se vilka nyanser det blir. När du växte upp var du en "blå" tjej blandat med allt det rosa som jag gärna valde åt dej. Minns du den rosa sänghimlen, det Brigitte Bardot rutiga tyget? Det finns kvar i min tyggarderob! Kanske kommer det till användning igen till något!?
    Kramis från mammis

    SvaraRadera
  2. Oj vad kul att fundera och välja. Även om tillgång på pengar styr förstås. Ser riktigt snyggt ut på bilderna du visar! :)

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  3. Hi hi! Ja, det låter ju precis som hemma hos oss! Lyxproblem med alla val! :) Ha en skön helg!
    /Jenny

    SvaraRadera
  4. Spännande! och liiite småjobbigt, det måste ju bli rätt....
    tänk vilken vår o sommar du har framför dig,, o resten också, förstås...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  5. Spännande med huset och alla val som måste göras. Det är inte enkelt att bestämma sig och som du skriver så kostar allt också. Snyggt med dessa färger på tapeterna. Själv valde jag mönstrade tapeter när vi renoverade, eftersom det hade varit målat innan och jag var trött på det.

    SvaraRadera

Kul om du lämnar ett litet avtryck om du läser ::fina:: drömmar!
Om du har några frågor besvarar jag dem här bland kommentarerna.