måndag, mars 10, 2014

Adiantum


Detta underbara, soliga vårväder! Vilken härlig helg vi haft! Och i solens värmande strålar vaknade ett begär efter nya krukväxter. Jag fann en ormbunksväxt i en tidning och blev förtjust. En Adiantum vill jag ha! Den verkar lite svår och känslig, får inte torka ut. Men jag tänkte om jag har klarat min Hortensia i över ett år så ska jag väl banne mig klara en Adiantum? Det får nog bli en tur till Blomsterlandet snart, de har den förhoppningsvis eftersom den finns på deras hemsida.
Foto: Odla.nu

1 kommentar:

  1. Så kul att ditt växtintresse har vaknat nu när det är vår! Visst är den fin, Adiantumen! Du ska se att du kommer att klara den! Jag har precis varit ute och klippt på mina lavendelbuskar. Och västanvinden blåser och bofinken sjunger!!
    Kramis från mammis

    SvaraRadera

Kul om du lämnar ett litet avtryck om du läser ::fina:: drömmar!
Om du har några frågor besvarar jag dem här bland kommentarerna.