fredag, mars 14, 2014

Blomsterdrömmar


Att vi nu är fastighetsägare innebär ju att vi äntligen har en egen trädgård. Inte för att det är så mycket till trädgård i dagsläget - men ska bli så småningom! Jag drömmer om trädgårdshortensia, bland annat. De är ju så himla vackra. Att jag har en inomhus som trivs bra och har gjort i över ett år ger mig hopp om att jag ska klara det. Vi får se, vi får se... Så länge läser jag om dem på Blomsterlandets hemsida och har med detta inlägg skapat en ny katergori här på bloggen: Trädgård. Det ni!
Foto: Blomsterlandet

2 kommentarer:

  1. Här är en till som så gärna vill ha en hortensia i sin trädgård! Jag planterade ju ut min i höstas, efter att den stått ute i kruka för att acklimatisera sig.
    Så här långt ser det lovande ut för jag har sett att det börjar knoppas! Vi får se som Nalle Puh sa!
    Ja har en kruka med kärleksört, med iaf en stjälk som lever! Den ska du få!
    Kramis från mammis

    SvaraRadera
  2. Välkommen till klubben Vi som vill ha det grönare... typ...
    Det är en mycket vacker blomma. Har två stycken krukor nerbäddade i stallet (från ön) , och jag har ingen aning om dom överlevt det här. Nu ska det ju bli kallare igen, så vi får kämpa på ute så länge det är skönt väder. Sen flyttar man väl in i soffan igen ;-)
    ha en fin helg
    kram elsamarianne

    SvaraRadera

Kul om du lämnar ett litet avtryck om du läser ::fina:: drömmar!
Om du har några frågor besvarar jag dem här bland kommentarerna.