onsdag, mars 19, 2014

Det här är vårt hus

Huset igår kväll, sett från baksidan
 Idag sitter jag på jobbet lite smått chockad, trött och med huvudvärk. Jag antar att det är en massa spänningar som släppt. Inte för att jag varit särskilt nervös men det är ju inte varje dag man får en husleverans. För det fick vi igår. Under loppet av en dag förvandlades en betongplatta på en tom tomt till ett helt hus. Och fastän man är i något slags chocktillstånd över att huset vi drömt om i så många månader nu står där, så ser det faktiskt ut precis som vi tänkt oss. Det är bara det att bilden nu blivit verklighet!

6 kommentarer:

  1. Så härligt! Att drömmar verkligen kan gå i uppfyllelse! Man får inte ge upp! Det har ni visat!
    Oh, ska bli så spännande den dagen jag får kliva in och se!
    Kramis från mammis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, gullemamma! Nej, det är sant! Vi fattar nog fortfarande inte riktigt att vi har kommit så här långt, ett eget hus som känts så avlägset! Underbart är bara förnamnet. Kramis!

      Radera
  2. Så spännande och mycket roligt ni kommer ha framför er nu. Det ska bli kul att följa allt som händer med huset.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, häng med! :-) Det kommer nog bli en del inlägg om huset framöver, det upptar säkert sådär 90 % av mina tankar... ;-)

      Radera
  3. Så fort det har gått. Jätteroligt. Lycka till. S håller också på med husbygge. Spännande!
    Kram Solveig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Solveig, tack för din gulliga hälsning! Ja, huset var vattentätt på 8 timmar, nästan. Snickarna sa själva att det gick riktigt bra för dem den dagen :-) Ja, mamma har berättat att S bygger hus och är i ungefär samma fas - jättekul ju! Hälsa så jättegott till henne från mig!

      Radera

Kul om du lämnar ett litet avtryck om du läser ::fina:: drömmar!
Om du har några frågor besvarar jag dem här bland kommentarerna.