lördag, mars 08, 2014

Suck, vad mycket fint


Jag verkar ha vaknat ur min vintervila från bloggen. Habegäret likaså. Min födelsedag är om några veckor och för bara en kort tid sedan sa jag "bara pengar" när jag fick frågan vad jag önskar mig i present. Men så small det till och jag hittade massa saker. Det där överkastet som är beställt från Ellos. Det blir presenten från maken, det.

Och sen trillade jag in på Lagerhaus hemsida (vi har en butik här i stan men den vågar jag sällan gå in i för jag är rädd att jag ska drabbas av sjukligt habegär) och fy tusan vad mycket fint! Våren är ju alltid pastellernas tid och jag är och kommer alltid vara svag för pasteller. Och att jag är svag för turkos, det vet ni som känner mig. Det senaste är väl det gröna. Och det gula. Och det ljusgrå.

Eftersom jag nu då hittade så hiskeligt många fina saker just på Lagerhaus gjorde jag ett litet collage med fina saker jag gärna skulle vilja ha. Servetter behövs ju alltid. Och porslin går åt som bara den när man har diskmaskin. Söta saker kan man inte få för många av - inte kuddar heller! Och i badrummet är jag så trött på Cult Designs dåliga pumpar. Lagerhaus version ser trevlig ut! Så ni vet, ni som vill fira min födelsedag ;-)
Foto: eget collage med bilder från Lagerhaus

3 kommentarer:

  1. Man brukar säga att när vårsolen tittar fram så vaknar man. För solen skiner ju nu!!!
    Jaså, Cult Designs pumpar är dåliga!? Jag som går och lurar på en ny rosa till vårt badrum i ananasmönster! Sakerna du önskat är i fina milda färger, blir nog enkelt att få ihop något paket till dej! Kramis från mammis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej oj jag glömde ju svara på din fråga om Cult-pumparna förut! Jo, det är som så att själva pumpgrejen är kass. Efter ett tag är det som om de fräts sönder och tvålen/diskmedlet läcker ut och du får metalliska avlagringar. Jag har varit och fått nya på Tyghuset i två omgångar och se sa att Cult bytt ut dem till nya bättre men jag vet inte om jag fick en "nygammal" sist för den var i alla fall inte bra. Men köp du en helt ny utkommen variant, då borde ju pumpen vara av den nya sorten tycker man! Kramis!

      Radera
  2. Smart att visa vad du önskar dig, för då slipper du få onödiga saker som du inte vet var du vill ha :-) och grattis till att du fyller snart, för det gör jag också.

    SvaraRadera

Kul om du lämnar ett litet avtryck om du läser ::fina:: drömmar!
Om du har några frågor besvarar jag dem här bland kommentarerna.