söndag, april 06, 2014

Blomstrande inspiration



Förr har jag knappt brytt mig om att tänka på buskar och växter. Det är ju knappast någon idé när man inte har en trädgård. Men nu har vi en tomt som vi ska få skapa vår trädgård på! Och det har väckt ett intresse, kan jag lova! M har sedan länge ett stort intresse för det gröna så någon stenöken lär det knappast bli. Så just nu drömmer jag om en liten friväxande häck av Spirea eller Syrén. Jag hittade många fina bilder på Blomsterlandet där det också finns mycket bra information och tips. Läs mer om blommande häckar här. Dessutom fick jag väldigt passande presenter när jag fyllde år förra veckan; presentkort hos Blomsterlandet, planterspade och kratta, krukor och en bok om romantiska trädgårdar. Perfekt!
Foto: Blomsterlandet

3 kommentarer:

  1. Vi drömmer väl alla om en underbar trädgård, speciellt vid den här tiden på året! Just nu kräver den där fortfarande vinterslumrande trädgården sin städning, vissa växter har börjat vakna så smått. Visst är det härligt att bara gå och se hur det växer. Eller att slänga av sig skorna och gå barfota i gräset efter en lång varm sommardag på jobbet.
    Kramis från mammis

    SvaraRadera
  2. Spirea! Det är grejor det! Och det blir så fina vita klasar som man kan klippa av och ha i vas inne också... Syren är ju vackert, men ack så kort. Vi har både bondsyren och lite finare sorter. De är magiska under blomning, men som sagt, den är kort. Det finns en mindre variant på spirea som är rosa. Har en sån. Den är jättefin!
    Men jag vet ju fortfarande inte vilken färg ni ska ha på huset. Blir det grått? eller gult? eller...?
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  3. Grattis i efterskott och presenterna passade väldigt fint när du nu ska planera trädgården. Spännande att få starta en helt egen trädgård. Vår var uppväxt och i stort sett klar när vi flyttade in. Vi har tillfört fruktträd och lite buskar.

    SvaraRadera

Kul om du lämnar ett litet avtryck om du läser ::fina:: drömmar!
Om du har några frågor besvarar jag dem här bland kommentarerna.