lördag, april 19, 2014

Husstatus

 
Lagom till påsk blev huset färdiggipsat inomhus. Första bilden visar vardagsrummet i måndags kväll. Andra bilden visar hur det såg ut på Skärtorsdagskvällen, sett från de fönster där första bilden syns. En lite gryning iPhonebild tagen genom fönstret faktiskt, eftersom vi precis missade snickaren när han åkt hem. Men man ser ändå hur mycket ljusare det redan blivit inomhus, nu när man slipper se alla OSB-skivor :-). 

Som ni kanske ser på nedersta bilden har målaren redan ställt in sina spackelhinkar i hallen, vilket innebär att han drar igång på tisdag! Vilken tur att vi redan har bestämt väggkulör och tapeter. Även kakel- och klinkersvalet är i slutskedet nu. Så snart är det inte så många beslut kvar att ta, hoppas vi, utan bara att att vänta och se hur allt fortskrider. Om tre veckor kommer andra leveransen, vilket innebär golv, fönsterbänkar mm! Det börjar bli mer och mer ett riktigt hus!

Till sist vill jag förstås denna påskafton önska dig som kikar in här en riktigt GLAD PÅSK!

8 kommentarer:

  1. Ohh det blir mer och mer likt ett riktigt hus! Det är ju nästan som att se en svamp växa upp, så fort går det ju! Tack för mysigt överraskningssamtal i efm! Önskar er en riktigt fin påskdag, men då får ni förhoppningsvis måla på huset i stället för på ägg! För visst målar ni äggen!?
    Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, vi målade inte på äggen! Men vi åt i alla fall ägg till frukost på påskafton :-) kramis!

      Radera
  2. Glömde ju skriva att den nya bannern är jättefin! Härlig bild på molnen och huset! Kramis igen!

    SvaraRadera
  3. Så spännande när huset tar form. Snart blir det inflyttning... :-) Hoppas att ni hinner njuta av det fina påskvädret också.

    Glada Påskhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är jättespännande! Och man blir lite lättare i sinnet efter varje moment som blir avklarat :-) Underbart väder vi fått, åh vad vi har njutit! Kram!

      Radera
  4. Jösses, då, vad det går undan! Tänk att få flytta in i ett nybyggt hus. Som man själv bestämt allt... (lägenheten på ön var ju ny, men inte hade vi bestämt nåt inte)
    Ibland går jag omkring i huset och ute och tänker "mitt, mitt, mitt"... tokigt, va?
    Ha en fin fortsättning på helgen
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte alls tokigt! Jag kommer bli likadan hehhe. Vi känner redan de där territoriella känslorna över vår tomt t ex "gå inte på vår tomt, här har ni inte att göra" hehhe. Jag tror alla människor behöver känna lite trygghet i att det här är mitt, här hör jag hemma osv. I alla fall funkar jag så! Kram!

      Radera
  5. Men så spännande och kul att se huset bli färdigt. Ser ut att bli luftigt och ljust inomhus.

    SvaraRadera

Kul om du lämnar ett litet avtryck om du läser ::fina:: drömmar!
Om du har några frågor besvarar jag dem här bland kommentarerna.