torsdag, april 24, 2014

Som en omfamning genom telefonen...

Jag vaknar och är trött. Vill sova mera. Torsdag, bara idag och imorgon också. Sen får du sova länge på lördag. Telefonen på jobbet ringer en hel del under förmiddagen. Jag sitter på en expedition så jag tar emot anmälningar och svarar på frågor. Jag känner mig inte riktigt upplagd idag, blir irriterad på de som ringer för att tala om att de inte ska anmäla sig till en aktivitet. Fast det visar jag förstås inte. Men jag får anstränga mig lite extra idag för att orka vara trevlig som är så lätt en annan dag.

Under eftermiddagen är telefonen tyst men halv fem ringer den igen. Jag överväger att inte svara men som vanligt kommer samvetet krypande och säger mig att jag är ju kvar på jobbet, kan inte låtsas att jag redan har gått hem. Så jag svarar motvilligt. Men trevligt. Svarar på hans frågor, ställer motfrågor och informerar. Så precis när vi ska lägga på, hejdar han mig och säger "jag måste bara få säga en sak, och det är att du är verkligen rätt kvinna på rätt plats! Du är bara så bra och trevlig varenda gång man ringer! Det tycker jag och flera andra som ringer till dig, alla blir så tacksamma!" Och jag håller nästan på att trilla av stolen. Tackar och rodnar nästan för mig själv. Tackar mig själv för att jag ändå ansträngt mig, trots min dåliga dag. Och lovar att fortsätta anstränga mig. För det är det värt!

3 kommentarer:

  1. Och här blir modershjärtat alldeles fullt av stolthet! Så härligt att läsa! Inte behövde du väl anstränga dej så värst mycket när det gick så himla bra på din "dåliga" dag!? Här är vi också trötta idag, vet inte varför!, men vissa dagar är bara så. I morgon en ny dag, nya krafter och sen en helg för vila!
    Kramis

    SvaraRadera
  2. Vad kul att få höra sånt här, fast du hade en dålig dag. Jag brukar tänka att även om jag mår jättedåligt eller har en låg dag, så ska ingen annan drabbas av det, för det är inte deras fel att jag mår som jag gör. Du lyckades också med det och fick dessutom beröm :-) .

    SvaraRadera
  3. Åhh!! men det är ju underbart!! Ja. Du är rätt kvinna på den platsen!! Och roligt att läsa. Tyckte om att läsa det :)

    Kram!

    SvaraRadera

Kul om du lämnar ett litet avtryck om du läser ::fina:: drömmar!
Om du har några frågor besvarar jag dem här bland kommentarerna.