fredag, maj 16, 2014

Grönskande utsikt


Tack för alla goa och värmande kommentarer på föregående inlägg! Det är så roligt att få dela med sig lite av sin glädje :-) Här ovan ser ni ett inte så vackert taget foto men motivet är desto vackrare, tycker jag. Det är vår utsikt från vardagsrummet i huset. Den vackra björkdungen på baksidan är alldeles ljuvlig - särskilt så här i maj. Längre fram på sommaren är där alldeles tätt och grönt och då ser man inte det vita huset skymta där bakom. På vintern ser man desto mer. Det ska bli så härligt att sen få uppleva årstiderna på plats.

Idag är jag rätt trött efter en intensiv vecka i husbyggarvärlden. Men en del grejer faller på plats. Det jag varit mest bekymrad över (rent ekonomiskt) är markarbetet. Vi hade nytt möte med vår entreprenör i veckan och vi lyckas till och med få mer jobb gjort för mindre pengar, som det ser ut nu. Så det känns jättebra! Närmast på tur står en grusad yta på baksidan för framtida trädäck och förberedelser för en mur. Arton kvadratmeter mursten är redan beställt!

En trevlig helg önskar jag dig!

3 kommentarer:

  1. Det kommer att bli så fiiiint!! Och ni kommer säkert att få klart ert trädäck innan jag får mitt efterlängtade dito!!! Underbar utsikt får ni på köpet!
    Kramis från mammis

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig utsikt ni får! En björkdunge är vacker året om, och att kunna följa årstidernas växlingar på nära håll är fantastiskt.

    Majhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  3. En jättefin utsikt har ni. Björkdungar är underbara. På vintern kan man njuta av de fina stammarna.

    SvaraRadera

Kul om du lämnar ett litet avtryck om du läser ::fina:: drömmar!
Om du har några frågor besvarar jag dem här bland kommentarerna.