söndag, juli 20, 2014

Easy to please


Dagens idag har gått i huvudvärkens tecken. Kanske beror det på målningsarbete, kanske på värmen och vätskebrist. Kanske alltihopa. Oavsett vilket tog vi en paus från målningsarbetet och drog till Ikea. Vi tänkte att där är nog både lugnt och svalt en dag som idag. Faktiskt var där fler folk än man kunde tro, men ändå hälften av vad det brukar. Så det var helt okej att strosa runt där.

Vi gick igenom både möbelutställningen och nedervåningen med alla småprylar. Vid belysningsavdelningen tog M tag i en lampskärm och sa "den här kanske passar till lampfötterna vi ska ha i köket!" och jag rusade genast dit. Lampfötterna i fråga har legat i garderoben sedan vi fick dem i julklapp av mina föräldrar med tanke på köksfönstren i huset. Jag hade inte haft en tanke på att vi kunde göra lampskärmsfynd på Ikea, efter att vi gjort ett misslyckat försök i en lampaffär alldeles härom dagen.

Men jo, den här skärmen M hade fått syn på såg - enligt våra ögonmått mätt - ut att passa alldeles perfekt. Vi tvekade en stund mellan vit och linnefärgad men beslutade oss snart för att vitt funkar alltid bäst. Och så här bra blev det! Precis som jag förställt mig (och kanske ännu bättre än så). Nu har jag förstås redan fått plocka undan alltihopa igen (vi måste väl snart börja packa inför flytten) men nu har jag i alla fall tagit ett foto jag kan njuta av tills jag om sådär 38 dagar kan ställa dem på plats i köksfönstret i vårt hus. Det gjorde helt klart min dag, denna matchmaking mellan Clas Ohlson-lampfötter och Ikeaskärmar!

6 kommentarer:

  1. Så himla bra att ni lyckades hitta rätt så snabbt, vet hur det kan vara. Att skärmen blir för stor eller för liten, helt fel mått. Vitt passar ju till allt och släpper dessutom genom ljuset maximalt.
    Tråkigt bara att behöva packa ned allt igen! Men snart.....
    Nattikram från mammis

    SvaraRadera
  2. Det var ju nästan lätt som en plätt förstår jag! Kul att ni hittade bra skärmar så där av en slump. En sak mindre att tänka på.
    Spännande med huset!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Snyggt!! Tack för tipset om var man hittar både skärm och lampfötter. ;-) Skulle nog passa bra i vårt nya uterum...

    Tack för dina ord om vår myskisse! Fast han är inte så liten... ;-) Det är en stooor myskisse. Har inte koll på vikten nu, men det brukar vara sådär 6 kg... Norsk skogkatt är en stor ras, och han är en korsning mellan den och huskatt.

    Lycka till med allt jobb med hus och flytt! Hoppas att ni hinner njuta lite av sommarvärmen också! Fast allt jobb blir ju trevligare och lättare när det inte regnar.

    Kram
    Elisabet

    SvaraRadera
  4. Så himla snyggt det blev. Helt perfekt.
    Känner mig sån också. Varit ute o kört bil idag, trots AC så blev både jag och Lillis däckade. Vi sov i flera timmar vid lunch. Får jag säkert äta upp till kvällen. Blir ännu en sån där natt när man inte kan sova... Men jag har ju både böcker och stickning att ta till, så...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  5. Verkligen snyggt och lampfoten är hur fin som helst. Visste inte att Clas Ohlson har så fina saker och tror jag måste besöka dem snart :-).

    SvaraRadera
  6. Så snyggt det blev ihop! Tänk att Ingvar och Clas passade så utmärkt ihop.
    Undrar om ni har packat det mesta nu och ser fram emot att flytta in i huset? Och måla i den här hettan...hoppas det är klart.
    Ja det är lätt att få vätskebrist i hettan, nu är det hotfulla åskmoln som börjar dyka upp här. Det betyder att alla sladdar måste dras ur.
    Tack för varm kommentar och kram, vi har haft både sorgliga och roliga stunder när vi tänkt på vår älskade Leodin. Det är i alla fall skönt att det hela ligger bakom oss, och tyvärr det fanns inget annat alternativ.
    Hoppas ni har det bra!
    Kramar
    Cia

    SvaraRadera

Kul om du lämnar ett litet avtryck om du läser ::fina:: drömmar!
Om du har några frågor besvarar jag dem här bland kommentarerna.