torsdag, oktober 16, 2014

Hall & kök hemma hos oss


Ujujuj det var väldans längesen jag skrev här. Sedan sist har vi mest jobbat utomhus - vi har satt ett litet buskträd och så har vi äntligen sått gräs på vår baksida! Framsidan är det fortfarande en hel del jobb kvar med men vi har i alla fall kommit en bit - och köpt buskar! Vi kommer bland annat att plantera järnek, björkspirea, aronia och bukettapel i en assymetrisk buskgrupp. Detta satsar vi på att hinna göra innan vintern kommer och än så länge har vi ju verkligen vädret med oss. Men man måste ju hinna vila lite också. Det ser vi faktiskt fram emot för nu är vi rätt trötta, vill jag lova.

Inomhus har vi inte gjort så mycket ännu eftersom vi mest satsar på trädgården nu. Men jag tänkte ändå bjuda er på en liten titt i huset idag. Håll till godo!

Välkomna in i hallen! Här har Pebbles sin egen lilla trädgård!
Hallen sedd från allrummet. Ni skymtar en del av köket längst bort. Och Pebbles tar ni väl inte miste på! ;-)
Och här har ni köket! Det är helt fantastiskt att ha fått välja sitt kök och få det precis som i sina drömmar...
 Ja det var en liten titt in i hallen och köket - och en tjuvtitt på vardagsrummet. Jag har bara fotat med min iPhone än så länge, och de flesta bilderna och fler därtill hittar ni på mitt instagram @finajossefine. Så småningom ska jag försöka få tid att fota med den riktiga kameran - då får man ju också med mer i bild ;-)



 bygga hus prio två planlösning eksjöhus prio 2 husbygge

9 kommentarer:

  1. Tack för titten! Man glömmer faktiskt en del detaljer fastän man sett allt i verkligheten! Önskar att mitt kök var lika fint!!!
    Kramis från en som just nu sitter och håller tummarna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det förstår jag att du inte kommer ihåg allt, det gjorde inte jag heller i början hihi. Tack för att du höll tummarna - det hjälpte ju jättebra! Kramis!

      Radera
  2. Kul att få titta in hos er! Förstår att det måste vara en skön känsla att bo in sig i det nya huset. Ni har varit flitiga med både murarbete och annat trädgårdsarbete också! Sätt inte buskarna för tätt bara. De tar större plats än man tror när de växer. Tyvärr är en del av våra buskar planterade för tätt... ;-)

    Hösthälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du för orden :-) Ja vi har jobbat på bättre än vi vågade tro. Det är bra att vara lite naiv ibland och ta på sig murarbete och grejer mot en deadline utan att veta hur det ska gå. Men det gick ju bra! ;-) Bra att du sa det där med buskarna, det sa en arbetskamrat också. Och jag hoppas ju att de kommer att växa på fint :-) Kram!

      Radera
  3. Men oj, det här hade jag missat! Och så roligt att få kika in i ert vackra och ljusa hus! Jag kan förstå att du är nöjd med det köket, luckorna gillar jag också liksom lampan över bordet.
    Jag vet inte vad jag gjorde för fel men såg bara ett enda foto på insta, jag ser ju att det finns över 500...! Hur som är charmiga Pebbles en riktig linslus!

    Kramar
    Cia

    SvaraRadera
  4. Så fint och genomtänkt! Jag minns vårt första hus 1974, ett nybyggt kedjehus, jag minns doften av nymålat, tapetserat, spacklat... en underbar doft fylld av glädje. 14 år blev det i vårt första...
    Lycka till i ert!

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  5. Vad kul att få se lite om hur ni fixat inomhus. Snyggt har det verkligen blivit och fina genomtänkta möbler och inredning, som passar utmärkt till ert nya hus.
    Följer dig nu på instagram, för där såg jag fler bilder :-).

    SvaraRadera
  6. Så flott dere har fått det i deres nye hjem da og så herlig lille Pebbles er ! God kveld til deg og håper at det gikk fint med kakene !

    SvaraRadera
  7. Jag har precis blivit inbjuden hit av din mamma.. Hon överdrev inte när hon sa hur fint ditt hus är..

    Kram Maidi

    SvaraRadera

Kul om du lämnar ett litet avtryck om du läser ::fina:: drömmar!
Om du har några frågor besvarar jag dem här bland kommentarerna.