fredag, oktober 17, 2014

Till småfåglarna!


Igår kväll klickade jag hem en fågelmatare! Vi har pratat om det ett tag; att vi vill ha ett fågelbord utanför våra stora vardagsrumsfönster så att vi (Pebbles också, förstås) kan titta på fåglarna. Det är ju så mysigt!

Eftersom vi inte har några träd på vår gård behövde vi hitta en modell som monteras på stolpe. Så jag googlade och fann denna Gigantmatare från Wildlife garden. Så himla söt! Så den klickade jag genast hem tillsammans med en impregnerad stolpe. Åh, vad det är mysigt att vara villaägare!
Foto: Wildlife garden

4 kommentarer:

  1. Jaha, då får pippifåglarna GRATIS FÅGELFRÖ hos er! Eller kommer du att baka sockerkaka varje dag till dem? Jag vet om en som gör det, (inte jag!) Sött litet pippihus!
    Kramis från mammis

    SvaraRadera
  2. Tänk så glada de ska bli. Vi har införskaffat en sån pinne med flera olika matare på (bra pris på ÖB) så nu kan vi sitta i matrummet på morgonen och se fåglarna äta. Kissen har ännu inte fattat att man kan sitta i fönstret och kika ut...Fullt schå att ha koll på var Lilleman är. Det tar nog ett tag till innan de är bästisar... hihi. Det är mysigt med katt, men det är ovant att vara så poppis. Han är efter mig hela tiden, ska ligga i mitt knä, sova hos mig och skriker så fort han ser mig... Det är som att ha en bebis,,,typ...Men han är jätteduktig med låda o mat o sånt, så vi är så glada i honom. Och Lillis tycker att det är kul med en "lillebror".
    Ja visst är det skönt att bo i hus! Bättre än lägenhet, hur fin den än är, och hur fint den än ligger.
    Ska du ta en inköpstur hitåt (Hjo (Hem&Hobby), Jönköping...?) så kanske vi kan sammanstråla?
    Idag väntar ett besök på Ikea. Vi gör om lite hemma... Han har piggnat på sig rejält nu, gubben :-)
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  3. Men det var en fin matare, verkligen. Idag har jag också tagit fram både matare och solrosfrön, jag tyckte det var dags nu när det var frost i morse. Jag är säker på att de fåglar som kom direkt är de som har varit med förr.
    Och visst är det trevligt med fåglar utanför fönstret, Pebbles kommer också att tycka det!
    Så läste jag om era planteringar, så bra att satsa på det direkt och då dröjer det inte länge innan ni har en trädgård.

    Kramar
    Cia

    SvaraRadera
  4. Bra beslut! :) Att sitta inomhus och titta ut på fåglarna är så rogivande. Och vackert också. Vi har inte haft nån matare på länge tyvärr. Småfåglarna har tuffa kalla vintrar här. Borde kanske fundera på att skynda köpa en nu innan tjälen gör backen stenhård. Det går ju inte få ner nån pinne/stolpe då. Tack för att inspirerade mig! ♥

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera

Kul om du lämnar ett litet avtryck om du läser ::fina:: drömmar!
Om du har några frågor besvarar jag dem här bland kommentarerna.